مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: منافع سلامتی‌بخش دوچرخه‌سواری در محیط‌های شهری بیش از خطرات ناشی از آلودگی هوا و تصادفات است

به گزارش هلث‌دی پژوهشگران هلندی به  تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از بررسی‌های بین‌المللی در مورد منافع ورزش و خطرات ناشی از دود اگزوز ماشین‌ها و حوادث ترافیکی پرداختند.

سپس این پژوهشگران تخمین زدند که اگر 500000 فرد بزرگسال هلندی به جای استفاده از ماشین به دوچرخه‌سواری برای مسیری حدود 15 کیلومتری روی آورند، چه اثرات سلامت‌بخشی به وجود می‌آید.

هلند بهشت دوچرخه سواران

 این بررسی نشان داد دوچرخه‌سواری حتی در دوره‌های کوتاه زمانی در ترافیک می‌تواند باعث قرارگیری در معرض آلاینده‌های اگزوز ماشین مانند ذرات ریز و دوده شود، که ممکن است در ایجاد مشکلات تنفسی و قلبی نقش داشته باشند، زیرا دوچرخه‌سواران حدود دو برابر عمیق‌تر از رانندگان ماشین نفس می‌کشند، مقادیر بیشتر از آلاینده‌های هوا را استنشاق می‌کنند.

هلند بهشت دوچرخه سواران

این پژوهشگران همچنین خطر مرگ ناشی از حوادث ترافیکی را به ازای هر یک کیلومتر برای دوچرخه‌سواران چهاربرابر رانندگان ماشین محاسبه کردند.

اما در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که منافع سلامتی‌بخش برای دوچرخه‌سواران در هلند 9 برابر بیش از خطرات آن است.

افراد با دوچرخه‌سواری به جای رانندگی به طور میانگین سه تا 14 ماه بیشتر زنده می‌مانند، که به علت افرایش فعالیت جسمی آنها بود. خطری که این دوچرخه‌سواران با آن روبه‌رو بودند از دست دادن بالقوه 0.8 تا 40 روز از زندگی‌شان به علت قرار گرفتن بیشتر در معرض آلودگی‌ها و از دست دادن 5 تا 9 روز از زندگی به طور میانگین به علت حوادث ترافیکی مرگبار بود.

این یافته‌ها در 30 ژوئن در ژورنال Environmental Health Perspectives منتشر شده است.

 این پژوهشگران همچنین یادآور شدند که دوچرخه‌سواری به جای رانندگی، منافع بهداشت عمومی هم دارد، زیرا 500000 سفر با ماشین در روز را حذف می‌کند، و باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 110996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز