همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال استرالیا با پیروزی پرگل مقابل ازبکستان، برای نخستین بار جواز حضور در فینال جام ملت های آسیا را به دست آورد

فوتبال

به گزارش ایرنا، در این دیدار که سه‌شنبه شب (5 بهمن) و در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر برگزار شد، تیم استرالیا با 6 گل حریف خود را شکست داد تا هفته آینده، نخستین فینال جام ملت‌های آسیا را تجربه کند.

هری کیول‌ در دقیقه 5، 'ساشا اوگنوسکی'‌ در دقیقه 34، 'دیوید کارنی'‌ در دقیقه 65، 'برت امرتون'‌ در دقیقه 74 ، 'کارل والری'‌ در دقیقه 82 و 'رابی کریسه'‌ در دقیقه 83 برای تیم ملی استرالیا گلزنی کردند.

'یولگبک باکایف'‌ مهاجم تیم ملی ازبکستان در دقیقه 67 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

شاگردان 'وادیم آبرامف'‌ سرمربی تیم ازبکستان در نیمه نخست با کنترل توپ و پاس های عرضی سعی داشتند از جناحین دروازه استرالیا را تهدید کنند اما دفاع منطقی و پرتعداد حریف، مانع از گلزنی مهاجمان سفیدپوش ازبکستان شد.

در این نیمه، بازیکنان با تجربه تیم استرالیا با تجمع در منطقه یک سوم خط میانی قصد داشتند در ضد حملات دروازه تیم ازبکستان را باز کنند که تاکتیک زردپوشان به ثمر نشست تا آنان با 2 گل به رختکن بروند.

حملات بازیکنان ازبکستان از کناره ها در نیمه دوم ادامه یافت اما مدافعان بلند قامت استرالیا اجازه خودنمایی را به مهاجمان حریف ندادند.

در این نیمه، بازیکنان زردپوش استرالیا روی به دفاع چند لایه آوردند تا بتوانند در ضدحملات سرعتی، گل های خود را افزایش دهند.
اخراج باکایف در اواسط نیمه دوم، شیرازه ازبکستان را از هم پاشید به طوریکه اشتباهات فاحش بازیکنان این تیم باعث شد تا استرالیا در ورزشگاه خلیفه قطر جشنواره گل بر پا کند.

تیم استرالیا در پایان این دیدار با 6 گل حریف خود را شکست داد تا بازیکنان این تیم با روحیه مضاعف راهی فینال پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا شوند.

پیش از این دیدار نیز تیم ملی فوتبال ژاپن در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 2 مقابل تیم کره جنوبی به پیروزی رسید و گام به دیدار فینال این دوره از مسابقه ها گذاشت.

دو تیم در پایان وقت های عادی و اضافی به نتیجه تساوی 2 بر 2 دست یافته بودند که تیم ژاپن در ضربات پنالتی و با درخشش ‌ایجی کاواشیما دروازه بان خود با نتیجه 3 بر صفر رقیب دیرینه اش را مغلوب کرد.

تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ازبکستان روز جمعه هفته جاری دیدار رده بندی و تیم های ملی ژاپن و استرالیا دیدار فینال جام ملت های آسیا را روز شنبه هفته آینده برگزار خواهند کرد.

کد خبر 126657
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز