شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

پس از شکست دادن عراق، تیم ملی ایران توانست دومین حریفش، کره‌شمالی را هم شکست دهد و به یک چهارم نهایی برسد. تک‌گل کریم انصاری فرد در دقیقه 62 کافی بود تا ایران 6 امتیازی شود و بدین‌ترتیب بازی سوم مقابل امارات تاثیری در صعود تیم نخواهد داشت.

فوتبال

با وجود این، کره‌شمالی در شروع بازی، ایران را به دردسر انداخت. در نیمه اول، هربار که بازیکنان تیم ملی با پاس اشتباه توپ را در میانه زمین لو می‌دادند، افشین قطبی با ناراحتی سرش را تکان می‌داد. کره‌شمالی مطابق انتظار با 10نفر دفاع می‌کرد و بازیکنان تیم ملی برای عبور از این بلوک دفاعی هماهنگ، راهی پیدا نمی‌کردند.

قطبی در مصاحبه‌های قبل از بازی، بارها تاکید کرده بود که راه باز کردن دفاع فشرده کره‌شمالی عرض دادن به بازی و سرعت و دقت در پاس‌هاست ولی عجله بازیکنان تیم ملی که می‌خواستند با پاس‌های عمقی یا پاس‌های بلند از انتهای زمین به دروازه حریف نزدیک شوند، بی‌نتیجه می‌ماند. قطبی در نهایت مجبور شد چند بازیکن را قبل از دقیقه 30 برای گرم کردن به پشت دروازه بفرستد و در شروع نیمه دوم محمد نوری را به جای مبعلی به زمین فرستاد.

پس از برد در بازی اول مقابل عراق، پیش‌بینی می‌شد که ایران بتواند کره‌شمالی را هم به راحتی شکست بدهد ولی 4 تغییر در ترکیب اصلی که بیشتر آن به‌دلیل شیوع سرماخوردگی در بین بازیکنان بود، هماهنگی تیم را کم کرده بود. مسعود شجاعی و غلامرضا رضایی به همین دلیل روی نیمکت بودند و تیموریان حتی به ورزشگاه هم نیامده بود. تنها تغییری که قطبی با توجه به عملکرد بازیکنان مقابل عراق انجام داده بود، جایگزینی انصاری فرد با غلامی در نوک حمله بود.

بدین‌ترتیب تیم ملی در نیمه اول

به ندرت صاحب موقعیت شد. تنها صحنه حساس در این نیمه، گل انصاری فرد در دقیقه 29 بود که داور بحرینی با اشاره کمک داورش مردود اعلام کرد. او به‌دلیل هند عمد، به انصاری فرد کارت زرد هم داد ولی صحنه آهسته نشان داد که مهاجم شماره 10 تیم ملی، توپ را با دست کنترل نکرده است.

در شروع نیمه دوم به‌نظر می‌رسید که قطبی خواسته سمت چپ تیم فعال‌تر شود.در نیمه اول توپ‌های زیادی به خلعتبری نرسید ولی در شروع نیمه دوم خلعتبری فرار خوبی داشت که پاسش از گوشه محوطه جریمه به انصاری فرد نرسید. دومین حرکت از این سمت منجر به گل پیروزی شد. در دقیقه 62 فرار پژمان نوری و سانتر کوتاه او به تیر یک با بغل‌پای کریم انصاری فرد به تور دروازه کره‌شمالی رسید. یک دقیقه قبل از این گل، قطبی دومین تعویضش را انجام داد.

او برای باز کردن دفاع کره‌شمالی غلامرضا رضایی را به جای نصرتی به زمین فرستاد تا خسرو حیدری به دفاع راست برود.بعد از این گل، کره‌شمالی مجبور شد برای فرار از شکست، حمله کند ولی نتوانست دروازه ایران را تهدید کند.تنها خطر این تیم در دقیقه 90 بود که ضربه هونگ یونگ جو، مهاجم این تیم از روی نقطه پنالتی با برخورد به تیر افقی دروازه رحمتی به بیرون رفت.

تیم ملی ایران به همراه ازبکستان، تنها تیم‌های جام ملت‌های آسیا هستند که در پایان دور دوم 6 امتیازی شده‌اند. این بازی 6488 تماشاگر داشت و در پایان، هادی عقیلی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.پس از بازی ایرانیان مقیم دوحه، در خیابانهای این شهر با به‌صدا درآوردن بوق ماشین‌های خود، این پیروزی را جشن گرفتند.

تروسیه: باید دید ایران برابر کره‌جنوبی یا استرالیا چه می‌کند

فیلیپ تروسیه گفت: تیم ایران مقابل کره‌شمالی خوب بازی کرد و باید دید عملکردش مقابل تیم‌های کره‌جنوبی یا استرالیا چگونه خواهد بود. تروسیه سرمربی پیشین تیم‌های ملی ژاپن و قطر که در جایگاه ویژه استادیوم قطراسپورت حضور داشت و بازی تیم‌های ملی ایران و کره‌شمالی را از نزدیک می‌دید، پس از پایان این بازی گفت: بازی خوبی را شاهد بودیم. تیم ایران به‌ویژه در خط دفاع انسجام و عملکرد قابل‌قبولی داشت؛ هرچند باید این انسجام را در طول 90 دقیقه حفظ کند.

کد خبر 125866

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز