ایمان مبعلی که حضور غیرمنتظره‌ای در ترکیب اصلی داشت، روی یک ضربه ایستگاهی از گوشه زمین که به‌طور مستقیم وارد دروازه شد، توانست گل برتری ایران مقابل عراق را در نخستین بازی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا به ثمر برساند.

فوتبال

بازی نزدیک 2تیم تا دقیقه 84 با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد که در این لحظه خلعتبری تازه‌وارد توانست با فریب مدافع عراقی در گوشه زمین، کمی دورتر از محوطه جریمه یک خطای خوب بگیرد. ایمان مبعلی که در تورنمنت غرب آسیا چند بار با ضربات ایستگاهی گره بازی را باز کرده بود، این بار هم توپ خوبی را به تیر یک فرستاد و پرش هادی عقیلی که فاصله ناچیزی با توپ داشت، کمک کرد دروازه‌بان عراق در مهار توپ ناکام شود تا قهرمان دوره پیش جام ملت‌ها در مقابل تیم کشورمان سر تعظیم فرود بیاورد.

تا قبل از این گل به‌نظر می‌رسید بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد؛ نتیجه‌ای که می‌توانست برای هر دو تیم راضی‌کننده باشد. عراق در این بازی شروع بهتری داشت و در دقیقه 13 روی دومین موقعیتش توسط عماد رضا به گل رسید. خط دفاع ایران در این دقایق ناهماهنگ بود و در این صحنه مهاجم شاهین بوشهر در تیر دوم بدون مزاحمت توانست با ضربه سر دروازه رحمتی را باز کند.

تیم ملی ایران اما به‌تدریج بهتر شد و توانست بازی را در اختیار بگیرد، هر چند خط دفاع عراق روی سانترهای کنار زمین بدون اشتباه بود. سرانجام در دقیقه 42 دفاع عراق باز شد و غلامرضا رضایی روی پاس تودر آندو تیموریان توانست گل مساوی را از فاصله نزدیک به ثمر برساند. در نیمه دوم هر دو تیم با هدف پیروزی وارد زمین شدند و بازی بازتر از نیمه اول بود. آنچه سرنوشت بازی را رقم زد، عملکرد بهتر خط دفاع ایران در این نیمه بود که به مهاجمان خطرناک عراق به‌ویژه یونس محمود فرصتی نداد.

ورود خلعتبری به جای مسعود شجاعی که روز خوبی نداشت هم کمک کرد که خط حمله ایران پرتحرک‌تر شود. ایران با این پیروزی در شرایط بسیار خوبی به مصاف کره‌شمالی می‌رود که با تیم آماده جام جهانی فاصله زیادی دارد. با این برد ایران نیمی از راه صعود را طی کرد. در پایان این بازی ایمان مبعلی به خاطر گل سرنوشت سازش به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

اقدامات امنیتی

هرچند جام ملت‌های آسیا به‌دلیل حضور کم تماشاگران در فضای آرامی برگزار می‌شود ولی اقدامات امنیتی قبل از این بازی نسبت به سایر بازی‌های جام بیشتر بود و اتومبیل‌های پلیس در اطراف ورزشگاه الریان شرایط را زیرنظر داشتند.

حضور خبرنگاران خارجی

خبرنگاران خارجی زیادی برای تهیه گزارش از این بازی در ورزشگاه الریان حاضر بودند. آنها از 48 ساعت قبل از شروع بازی اخبار مربوط به این بازی را پیگیری می‌کردند. خبرنگاران روزنامه‌های ورزشی مهم اروپا مثل گاتزتای ایتالیا و مارکای اسپانیا و همچنین خبرگزاری‌های رویترز و دی‌پی‌آ آلمان از آن جمله بودند.

تعجب از ترکیب

وقتی روز قبل از بازی خبرنگاران ایرانی درباره ترکیب تیم گمانه‌زنی می‌کردند، کمتر کسی حضور مبعلی در ترکیب اصلی را پیش‌بینی می‌کرد؛ به همین دلیل وقتی یک ساعت مانده به شروع بازی ترکیب تیم ملی اعلام شد، همه از حضور هافبک استقلال در جمع 11 بازیکن اصلی متعجب شدند.

استقبال تماشاگران

ورزشگاه الریان دومین ورزشگاه بزرگ کشور قطر بعد از ورزشگاه آل‌خلیفه است که 25 هزار نفر گنجایش دارد. با توجه به اهمیت بازی ایران و عراق، این ورزشگاه برای میزبانی آن انتخاب شده بود و 10478 نفر برای دیدن بازی در ورزشگاه بودند. تعداد تماشاگران عراقی در این بازی کمی بیشتر از تعداد تماشاگران ایرانی بود ولی صدای تشویق تماشاگران ایرانی کمتر از آنها نبود.

کد خبر 125583

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز