همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی کره شمالی که به اسب‌های پرنده معروف هستند، می‌رود

football

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ شاگردان افشین قطبی که در اولین مسابقه خود سه شنبه شب توانستند با ارائه یک بازی منطقی و قابل قبول با نتیجه 2 بر یک از سد عراق مدافع عنوان قهرمانی عبور کند، شنبه بعد از ظهر 25 دی در مقابل تیم کره شمالی قرار می‌گیرند.

تیم فوتبال ایران با کسب سه امتیاز در اولین مسابقه خود در صدر جدول گروه چهارم قرار دارد و با کسب یک پیروزی دیگر می‌تواند صعود به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا را قطعی کند.

در مقابل تیم فوتبال کره شمالی با کسب یک تساوی برابر امارات کار خود را آغاز کرد. چشم بادامی‌های کره شمالی که به اسب‌های پرنده معروف هستند در مسابقه برابر امارات یک ضربه پنالتی را از دست دادند تا بهترین فرصت این تیم برای قرار گرفتن در صدر جدول در کنار ایران از دست برود.

حضور بازیکنان سرعتی در تیم کره شمالی و استفاده از پاس‌های کوتاه برای رسیدن به دروازه حریف از مهم‌ترین فاکتورهای تیم جو تونگ سوپ سرمربی 51 ساله کره شمالی است.

این مربی 51 ساله تاکید کرد که شیوه دفاعی در تیم او فرصتی برای حمله به دو مهاجم این تیم یعنی 'جون تائه سه ' و 'هونگ' در بازی برابر امارات را نداد.

وی گفت: در نیمه دوم دیدار با امارات تلاش کردیم گل نخوریم و تمرکز ما بر دفاع و ضدحمله بود،اما بازیکنان به لحاظ فیزیکی کم آوردند.
این مربی ادامه داد: برای هموار کردن راه صعود باید در دیدار با ایران به پیروزی دست یابیم.

قطعا انگیزه بالای بازیکنان کره شمالی برای پیروزی برابر ایران و صعود به مرحله بعد از عواملی است که می‌تواند کار را برای بازیکنان تیم ملی ایران دشوار کند.

تونگ سوپ سرمربی کره شمالی همچنین دراظهار نظر دیگری پس از تساوی برابر امارات تیم‌های ایران و عراق را قوی تر از نخستن حریف دانست و خاطرنشان کرد: ارزیابی دقیقی از نقاط ضعف ایران و عراق داریم. سعی می کنیم از آن ها استفاده کنیم و امتیازات خوبی بگیریم.

کره شمالی که در دهه 60 میلادی قدرت اول فوتبال آسیا به حساب می‌آمد و حتی در جام جهانی 1966 نیز نمایش فراتر از انتظاری داشت پس از چندین سال افت دوباره به شرایط خوب نزدیک می‌شود.

کره شمالی از سال 2008 دوباره و با کشب نتایج مطلوب به جمع تیم های خوب قاره کهن وارد شد و توانست در نبرد با تیم های ایران، کره جنوبی، عربستان و امارات جواز حضور در جام جهانی 2010 را به دست آورد.

کره شمالی در جام جهانی نیز عملکرد متوسطی داشت و در دیدارهای دوستانه پیش از آغاز جام ملت های آسیا به پیروزهای متعددی دست یافت تا نام خود را به عنوان یک مدعی مطرح کند.

اما مردان تیم ملی فوتبال ایران که با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی و با استفاده از هواداران خود لرزه بر تن تیم‌های مدعی انداخته‌اند برای رسیدن به مرحله دوم و نزدیک شدن به قهرمانی تنها به برتری برابر اسب‌های پرنده فکر می‌کنند.

کد خبر 125712

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز