تیم ‌های ملی ایران و عراق آخرین تیم‌های مدعی جام ملت‌های آسیا هستند که در روز نخست این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

فوتبال

نخستین رویارویی تیم ملی مقابل مدافع عنوان قهرمانی، 19 دی در شرایطی برگزار خواهد شد که تا آن زمان همه تیم‌های مدعی یک بار به میدان رفته‌اند. همین قرعه موجب شد که ، در فاصله کمی بیش از 48 ساعت مانده به شروع این بازی، بیشتر اخبار درباره سایر مدعیان باشد و نه تیم ملی ایران یا عراق.

در شرایطی که رسانه‌های قطری همچنان در شوک شکست بازی افتتاحیه بودند و بازیکنان این تیم وعده جبران در بازی مقابل چین را می‌دادند، اردوی تیم ملی بدون اینکه خبری از آن به بیرون درز کند، در هتل شرایتون دوحه برقرار بود. البته به‌نظر می‌رسید افشین قطبی هم این وضعیت را ترجیح می‌داد؛ اینکه تیمش بدون کمترین حاشیه‌ای برای بازی مقابل عراق آماده شود. تنها خبری که پیش از این از اردوی تیم ملی منتشر شده بود، خبر جشن تولد 27 سالگی محمد نوری و هدیه‌ای بود که نکونام از طرف سایر اعضای تیم به او داده بود.

دیگر اینکه فعلا گزارشی درباره مصدومیت بازیکنان وجود ندارد و البته این خبر بسیار خوبی است.این سکوت دلخواه سرمربی تیم ملی، سرانجام دیروز با ورود گروه اصلی خبرنگاران ایرانی به دوحه شکسته شد. هرچند پیش از این هم خبرنگاران محدودی خودشان را به دوحه رسانده بودند ولی اخبار زیادی درباره تیم ملی منتشر نشده بود. گروه پرتعداد خبرنگاران که شامل نمایندگان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های پرتیراژ کشور است، صبح روز گذشته وارد دوحه شد تا بی‌خبری از تیم ملی به پایان برسد.

البته نخستین رویارویی این گروه با بازیکنان ساعت 18:30 ز (19 به وقت تهران)، در جلسه تمرینی تیم ملی اتفاق افتاد. تیم ملی در نخستین روزهای ورودش به دوحه صبح و عصر تمرین می‌کرد ولی با توجه به نزدیک‌شدن به روز بازی، کادر فنی ترجیح داده که در روزهای اخیر فقط عصرها تمرین کند؛ روندی که همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا هم دنبال می‌کنند. البته تیم‌ها چون مجبور بودند برنامه تمرینی‌شان را قبلا در اختیار مرکز رسانه‌ای، کنفدراسیون آسیا قرار دهند، ترجیح داده‌اند که زمین تمرین را برای صبح و عصر رزرو کنند و به همین دلیل بود که صبح روز گذشته مرکز رسانه‌ای خبری مبنی بر لغو تمرین صبحگاهی تیم ملی منتشر کرد. این اتفاق برای اکثر تیم‌های دیگر هم افتاده بود و آنها هم دیروز تنها یک نوبت تمرین کردند.

نکته مهم در تمرینات تیم‌ها این است که کنفدراسیون تنها در 15‌دقیقه نخست به خبرنگاران اجازه تهیه گزارش می‌دهد. این زمان کوتاه تنها برای این است که عکاسان بتوانند از تمرینات عکاسی کنند و خبرنگاران احیانا گفت‌وگوی کوتاهی با بازیکنان انجام دهند.
امروز اما تیم ملی روز پرخبری را در پیش دارد. قطبی و سیدکا و همچنین یک بازیکن از هر تیم در کنفرانس مطبوعاتی رسمی روز قبل از بازی شرکت می‌کنند و تلاش خواهند کرد با رجزخوانی‌هایشان روحیه حریف را برای بازی سرنوشت‌ساز فردا به‌هم بریزند.

مخالفت با پیشنهاد‌کلینزمن

فدراسیون فوتبال از مشخص شدن گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی خبر می‌دهد. سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال ضمن تایید این خبر می‌گوید: «ما این گزینه‌ها را آماده نگه‌داشته‌ایم تا علی کفاشیان پس از بازی تیم ملی مقابل عراق به تهران برگردد تا پس از بررسی در فدراسیون مشخص شود با کدام گزینه به‌صورت رسمی برای تیم بزرگسالان صحبت کنیم.»

عباس ترابیان ادامه می‌دهد: «سرمربی جدید باید آنقدر در کارش معروف باشد که بتواند برای نیمکت تیم ملی ایران انرژی و انگیزه بالایی بیاورد و خوب است حضورش یادآور خاطره‌هایی از دوران موفقیتش باشد. » رئیس کمیته بین‌الملل تاکید می‌کند: «ما اجازه نمی‌دهیم سرمربی خارجی، یک تیم هم با خود بیاورد. به‌طور مثال کسی که یورگن کلینزمن را معرفی کرد و نظرش را در این‌باره پرسیده بود، می‌گفت که این مربی به همراه 4 دستیار حاضر است به ایران بیاید و ما گفتیم به‌هیچ‌وجه با چنین مربیانی کاری نداریم.»

کد خبر 125385

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز