سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله گروهی جام ملت‌های 2011 آسیا از ساعت 19:45 در ورزشگاه الریان آغاز شد و با نتیجه 2 بر یک به سود ایران خاتمه یافت

iran iraq

iran iraq
ترکیب ایران: سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی، هادی عقیلی، سید جلالی حسینی، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام (کاپیتان)، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی، محمد غلامی و مسعود شجاعی

ترکیب تیم عراق: کاسد، نشات اکرم، عماد محمد رضا، یونس محمود، حسین منیر، هوار ملامحمد، سلام شاکر، فانی علی الرحیما، سمال سعید، علا عبدالرضا، مهدی کریم.

نیمه نخست این دیدار که از گروه D مسابقات جام ملت‌‌های آسیا و با قضاوت "روشن ایرماتوف" ازبکستانی در حال برگزاری است، با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دو تیم به احترام کشته‌شدگان سانحه‌ی سقوط هواپیما در ارومیه در ابتدای دیدار یک دقیقه سکوت کردند. این در حالی بود که مسئولان فدراسیون درخواست کرده بودند بازوبند مشکی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی ایران بسته شود که این مساله با مخالفت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا منتفی شد.

گل اول عراق را کاپیتان زد

در این نیمه ابتدا تیم ملی عراق در دقیقه 12 توسط "یونس محمود" به گل رسید. عمادرضا با استفاده از غفلت مدافعان و اشتباه دروازه‌بان ایران توپ را با ضربه سر به دهانه دروازه فرستاد و یونس محمود دروازه بدون دروازه‌بان کشورمان را گشود.

پدیده پرسپولیس جبران کرد

البته پس از چند حمله بی برنامه، در دقیقه 41 غلامرضا رضایی موفق شد با یک ضربه زیبا دروازه تیم ملی عراق را باز کند تا ضمن جبران گل خورده، نخستین گلزن ایران در جام پانزدهم لقب بگیرد.ایرماتف در دقیقه‌ی 83 سرانجام دست به جیب شد و نخستین کارت زرد بازی را به سامر سعید به دلیل خطا بر روی خلعتبری نشان داد.

خطا و  گل

یک ضربه خطا به گل دوم ایران تبدیل شد. ضربه‌ی آزاد مبعلی در دقیقه‌ی 84 بدون برخورد به هیچ یک از بازیکنان راهی دروازه شد.

افشین قطبی برای حفظ برتری پژمان نوری را به جای مبعلی راهی زمین کرد، تا خط دفاع ایران استحکام بیشتری پیدا کند.

در دقیقه‌ی 90 حرکت تکنیکی زیبای خلعتبری یک ضربه‌ی ایستگاهی را در جناح چپ نصیب ایران کرد سانتر ارسالی به روی دروازه با ضربه‌ی سر خطرناک عقیلی همراه شد اما توپ با اختلاف بسیار اندکی به بیرون رفت.

در دقایق تلف شده اتفاق خاصی رخ نداد تا ایران نخستین گام را در جام ملت‌های آسیا محکم بردارد.

کد خبر 125566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز