چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جواد نکونام می‌گوید از همه بازیکنان تیم ملی بیشتر اطمینان دارد که این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود.

جواد نکونام

به گزارش ایسنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش جام ملت‌های خود گفت‌وگویی را با جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است. ابتدای این گزارش به ناکامی سال گذشته تیم ایران در راهیابی به جام جهانی اشاره دارد و پس از آن در همین رابطه گفت‌وگویش را با نکونام شروع می‌کند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اینکه تیم ایران به جام جهانی آفریقای جنوبی راه پیدا نکرد، می‌گوید: ما مردم ایران را در آن دوره ناامید کردیم. نرفتن تیم ملی به جام جهانی شکست بزرگی برای همه ما بود. همچنین بازیکنان ما نیز شانس بزرگی را برای آینده خود از دست دادند. به هر حال ما دیگر نمی‌توانیم به آن رقابت‌ها بازگردیم اما چیزی که پیش روی ماست، جام ملت‌های آسیا است.

نکونام با اشاره به جام ملت‌های آسیا در دوحه نیز گفته است: من بیشتر از هر کس دیگری اعتقاد دارم که ما می‌توانیم قهرمان جام شویم. من معتقدم ما می‌توانیم نوار بدشانسی‌هایمان را پاره کنیم.

این گزارش در ادامه به تیم‌های سابق ایران در جام ملت‌های آسیا اشاره دارد. به سال‌های بین 1996 تا 2004 که ستارگانی همچون علی دایی، خداداد عزیزی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در آن حضور داشتند.

بازیکن میانی تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رابطه به سایت AFC گفت: هر دوره از فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. ما در دوران‌های مختلف فوتبال نام‌های بزرگی را دیده‌ایم. هم‌اکنون هم مطمئن هستم که بازیکنانی در تیم ما وجود دارند که می‌توانند در آینده سوپراستار شوند.

نکونام در مورد کسانی که شانس فوق ستاره شدن در تیم ملی ایران را دارند نیز اظهار کرد: بیشتر بازیکن ما جوان هستند و از هم‌اکنون نمی‌توان مشخص کرد که وضعیت آن‌ها در آسیا و جهان چگونه می‌شود. من نمی‌توانم قضاوت کنم که چه کسی می‌تواند از ایران ستاره آتی فوتبال آسیا و جهان باشد. البته این موضوع به تیم ملی هم خیلی ربط دارد که در مسابقه‌هایی مانند جام ملت‌ها چه عملکردی را خواهد داشت. رقابت‌های اینچنینی محل مناسبی است تا بتوانند بازیکنان، خودشان را نشان دهند. این شرایط برای همه بازیکنان ما مساوی است و شانس پرش به سطوح بالاتر را دارند، اما به نظر من در تیم ما سه یا چهار بازیکن هستند که پتانسیل این را دارند تا بتوانند ستاره فوتبال شوند. این هم به این بستگی دارد که آن‌ها چه میزان برای ستاره شدن تلاش بکنند.

گزارش AFC و گفت‌وگویش با نکونام در ادامه به عملکرد او در تیم ملی و باشگاه اسپانیایی‌اش اوساسونا اشاره دارد و از او در رابطه با کاپیتانی تیم ایران سوال می‌شود.

وی در این رابطه می‌گوید: کاپیتانی مسوولیت بزرگی را روی دوش فرد قرار می‌دهد. البته این یک افتخار بزرگ برای هر ایرانی است که بتواند کاپیتان تیم ملی شود چرا که ایران همواره یکی از سه تیم برتر آسیا بوده است. من تلاشم را می‌کنم هرآنچه در وجودم هست به نمایش بگذارم و نشان دهم که بهترین فرد برای کاپیتان تیم ملی ایران هستم.

بازیکن شماره 6 تیم ملی فوتبال ایران در پایان در مورد حضورش در اوساسونا نیز می‌گوید: من از فوتبال اروپا چیزهای زیادی را یاد می‌گیرم و به دلیل سطح بالایی که دارد، با فوتبال آسیا قابل مقایسه نیست. بازی در اوساسونا هم درس‌های زیادی به من داده است. من تلاش می‌کنم هرآنچه در سال‌های گذشته از بازی در اوساسونا یاد گرفته‌ام را برای موفقیت تیم ملی‌ام بگذارم.

کد خبر 125704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز