همشهری‌آنلاین: ایران به طور فزاینده‌ای امیدوار است پس از 35 سال بار دیگر قهرمان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قطر شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از دوحه به قلم شیگمی ساتو نوشت:

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان سه دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، که به طور فزاینده‌ای امیدوار است پس از سی و پنج سال بار دیگر قهرمان این دوره از رقابت های جام ملت‌های آسیا در قطر بشود، روز شنبه (25 دی) در دومین دیدار مهم در گروه خود با احتیاط زیادی به مصاف تیم ملی فوتبال کره‌شمالی می‌رود.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه این دیدار گفت: ما از اولین پیروزی خود خیلی خیلی خوشحالیم و درصددیم در بازی بعد، سرنوشت خود را (در این دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا) تعیین کنیم.

وی گفت: ما خیلی دلگرم و مطمئن هستیم. با هر بازی، ما قدرتمندتر می‌شویم و بهتر بازی می کنیم.

ایران در اولین بازی خود در این دوره، تیم ملی فوتبال عراق مدافع عنوان قهرمانی دوره قبل و دشمن دیرینه خود را دو بر یک شکست داد.

more  شروع بد، پایان خوب

تیم فوتبال سخت کوش کره شمالی نیز که در گروه سختی قرار گرفته است، توانست بازی خود را مقابل تیم امارات عربی متحده با تساوی بدون گل به پایان برساند.

more  تساوی بدون گل امارات و کره‌شمالی

با این حال قطبی که تحصیلکرده آمریکاست، هشدار داد سیزده برد و سه تساوی پیشین تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم کره شمالی در رقابت‌های بین‌المللی قبلی، تضمین خواهد کرد که این بار نیز شاگردانش مقابل فینالیست‌های جام جهانی به پیروزی آسانی دست یابند.

سرمربی چهل و شش ساله تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بازی مقابل تیم کره شمالی بسیار مشکل است. زیرا آنها با چند بازیکن دفاع می‌کنند. آنها در هر موقعیتی جنگنده ظاهر می‌شوند و می‌توانند در ضد حمله‌های سریع بسیار خطرناک باشند. آنها می‌توانند همه بازیکنان تیم را به زحمت بیندازند.

با این حال قطبی که از آوریل دو هزار و نه میلادی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده دارد گفت: ما مطمئن هستیم که اگر برنامه تاکتیکی خود را به درستی پیاده کنیم، می توانیم سه امتیاز این بازی را از آن خود بکنیم.

محمد نصرتی مدافع سی ساله کهنه کار تیم ملی فوتبال ایران نیز از سال 2002 میلادی هفتاد و شش بازی بین‌المللی داشته است، با تایید نظر قطبی گفت: ما می دانیم که آنها (تیم کره شمالی) دفاع خوبی دارند و ضد حمله‌های خوبی هم می‌زنند. آنها از جام جهانی آفریقای جنوبی اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده‌اند. ولی ما این بازی را خواهیم برد. ما امیدواریم به دور بعد راه پیدا کنیم.

تیم ملی فوتبال کره شمالی که در جام ملت‌های آسیا در سال 1980 میلادی توانست تا مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کند، پس از تساوی مایوس کننده خود در بازی نخست، به شدت به سه امتیاز بازی شنبه مقابل ایران نیاز دارد. جو تونگ سوپ سرمربی تیم ملی فوتبال کره شمالی، تساوی این تیم را مقابل امارات عربی متحده غیرمنتظره خوانده است.

سرمربی پنجاه و یکساله تیم ملی فوتبال کره شمالی می‌گوید: ما نخستین بازی خود را تجزیه و تحلیل کردیم و سعی خواهیم کرد در دو مسابقه بعدی خود بهتر بازی کنیم.

وی اذعان کرد که نتایج ضعیف قبلی تیم ملی فوتبال کره شمالی مقابل ایران می تواند تاثیر روانی نامطلوبی روی شاگردانش داشته باشد. جو تونگ سوپ گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بسیار قوی و از نظر بدنی کاملا آماده هستند. آنها از تمامی قسمت های زمین بازی استفاده می کنند. ولی ما خود را برای این مسابقه خیلی خوب آماده کرده‌ایم.

جو ادامه داد: جونگ تائه سه مهاجم کره‌ای تیم بوخوم آلمان که از زمان پیوستن به ترکیب این تیم تاکنون هشت گل به ثمر رسانده است، از نظر بدنی کاملا آمده است تا یک بار دیگر برای کره شمالی گل بزند.

هرچند که وی از زانو مصدوم است. عملکرد این بازیکن در تلاش تیم ملی کره شمالی برای راهیابی به دور بعد جام ملت‌های آسیا نقش کلیدی دارد. آن یونگ هاک هافبک تیم ملی کره شمالی نیز که در یکی از باشگاه‌های ژاپن بازی می‌کند، گفت: بیشتر بازیکنان کنونی کره شمالی در جام جهانی آفریقای جنوبی حضور داشتند. بنابراین ما می‌توانیم به صعود به دور بعد جام ملت‌های آسیا بسیار خوش‌بین باشیم.

وی گفت: مدافعان ایران خیلی سریع می‌دوند و قوی هستند. ولی ما تلاش خواهیم کرد تا از کمند مدافعان ایرانی عبور کنیم.

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸