جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

در دقایق نفسگیر نیمه دوم، وقتی عربستان لحظه به لحظه به حذف نزدیک‌تر می‌شد، ناصرالجوهر برای کم‌کردن از اضطرابش در محوطه فنی کنار زمین تند تند راه می‌رفت.

فوتبال

 هرچند الجوهر قبل از بازی سرنوشت‌ساز مقابل اردن گفته بود که نباید از او انتظار معجزه داشته باشند ولی می‌دانست امید مدیرانی که او را جانشین پسیرو کردند و همچنین هواداران عربستان که برای تماشای این بازی حساس به دوحه سفر کرده بودند، فقط به اوست. در پایان مشخص شد که حق با الجوهر بود، نه مدیران فدراسیون فوتبال عربستان، چرا که این تیم مقابل اردن هم شکست خورد تا بدون امتیاز از 2بازی، دومین حذف‌شده جام ملت‌های آسیا باشد.

برکناری پسیرو بعد از شکست در بازی اول مقابل سوریه سر و صدای زیادی به پا کرد. حتی برخی رسانه‌های قطری هم از این تصمیم مدیران فوتبال عربستان که پیش از این بارها تکرار شده انتقاد کردند و بر این باور بودند که باید وقت بیشتری به مربی پرتغالی داده می‌شد. شکست مقابل اردن در بازی دوم هم نشان داد که این شوک‌های ناگهانی همیشه به نفع تیم نیست.

الجوهر برای این بازی محمد شلهوب را هم در ترکیب اصلی قرار داده بود؛ بازیکنی که پسیرو از او استفاده نمی‌کرد و این تصمیمی عامه‌پسندانه به‌نظر می‌رسید. ولی شلهوب نتوانست کمکی به عربستان بکند و در میانه نیمه دوم وقتی این تیم یک گل از حریفش عقب بود، تعویض شد.

اردن که در بازی اول مقابل ژاپن با بازی فشرده و ضدحمله‌های بابرنامه‌اش تا دقیقه91 پیش بود و در نهایت به تساوی رسید، مقابل عربستان هم با برنامه مشابهی بازی کرد. ساختار دفاعی اردن این بار به اندازه بازی اول موفق نبود و در نیمه اول الهزازی، مهاجم عربستان در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی بی‌دقتی این بازیکن و درخشش عامر شفیع، دروازه بان آماده اردن موجب شد نتیجه تغییر نکند. در نقطه مقابل ولید عبدالله، دروازه بان عربستان در پایان نیمه اول با خروج اشتباهش منجر به تک گل اردن و حذف عربستان شد.در نیمه دوم عربستان فشار زیادی روی دروازه اردن وارد کرد ولی نتوانست ‌گلی را که می‌توانست امیدهای این تیم را زنده نگه دارد، به ثمر برساند.

الجوهر: خوش‌شانس نبودیم

الجوهر پس از حذف عربستان درباره این بازی گفت: «در این بازی خوش شانس نبودیم ولی فکر می‌کنم ما خوب بازی کردیم. ما بازی در نیمه اول را کنترل کردیم و در مجموع بازی را در اختیار داشتیم. همه نیمه دوم را در محوطه جریمه اردن بودیم و 3 یا 4 موقعیت حتمی داشتیم ولی از آنها استفاده نکردیم. به هر حال فوتبال همین است.»

شلهوب هم تنها بازیکنی بود که در خروج از ورزشگاه حاضر به مصاحبه شد و گفت که از هواداران معذرت می‌خواهد؛« ما خیلی خوب بازی کردیم و کنترل توپ را در اختیار داشتیم ولی در فوتبال باید گل بزنید و ما نتوانستیم از فرصت هایمان استفاده کنیم.»
این موفقیت برای عدنان حمد، سرمربی اردن بی‌سابقه نبود. او در سال 2004 هم با تیم ملی عراق توانسته بود عربستان را حذف کند. حمد اما علاقه نداشت در این مورد صحبت کند؛« من درباره گذشته فکر نمی‌کنم. هر بازی شرایط خودش را دارد.

در نیمه اول خوش‌شانس بودیم که به گل رسیدیم. در نیمه دوم بازیکنان من توانستند مانع گلزنی حریف شوند.» او درباره عربستان هم گفت:« انتظار نداشتم آنها با 3مهاجم بازی کنند. هرچند آنها به نیمه زمین ما وارد می‌شدند ولی به‌دلیل نظم دفاعی ما نتوانستند موفق شوند.»

سرمربی اردن در پایان گفت که با وجود این پیروزی بازیکنانش مقابل سوریه مغرور نمی‌شوند. اردن برای صعود به دور بعد تنها نیاز به یک تساوی دارد ولی سوریه که مغلوب ژاپن شد، برای اطمینان از صعود باید به 3 امتیاز برسد. عربستان که در 7دوره اخیر 3بار قهرمان و 3بار نایب قهرمان شده بود، مقابل ژاپن تنها برای دفاع از حیثیتش بازی می‌کند.

کد خبر 125766

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز