تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ظهر روز پنجشنبه تهران را ترک کرد و ساعت 13 به وقت محلی وارد فرودگاه دوحه شد و مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت.

ورزش فوتبال

ملی‌پوشان ایران در حالی راهی قطر شدند که جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در این سفر حضور نداشت و طبق هماهنگی با کادر فنی یک روز بیشتر در تهران ماند تا روز گذشته به اردو ملحق شود. در ضمن کریم باقری مشاور فنی تیم ملی هم امروز وارد دوحه خواهد شد. اعضای تیم ملی پس از خروج از فرودگاه، با اتوبوس ویژه‌ به یک هتل پنج ستاره انتقال داده شدند.

اعتراض به سالن غذاخوری

نخستین تمرین تیم ملی پس از ورود به دوحه، پنجشنبه شب گذشته با حضور 22 بازیکن در زمین تمرین شماره2 الغرافه انجام شد. در این تمرین که توسط افشین قطبی هدایت می‌شد، کارهای تاکتیکی مرور شد و بازیکنان با حرف‌های قطبی تمرینات را با روحیه‌ای خوب انجام دادند. نکونام تنها بازیکنی بود که در این تمرین شرکت نداشت و صبح جمعه به جمع بازیکنان اضافه شد.

در نخستین تمرین تیم ملی تعدادی خبرنگار و عکاس خارجی حضور داشتند و به تهیه خبر و عکس پرداختند. نکته قابل توجه این بود که سرپرست و سرمربی تیم ملی به فضای محدود سالن غذاخوری هتل ‌ که برای تیم ایران درنظر گرفته شده اعتراض داشتند که این امر‌ به مسئولان مربوطه گوشزد شد و آنها قول دادند این مشکل را حل کنند.

تیم ملی صبح دیروز هم با تمامی نفرات، تمرین شادابی را در زمین شماره2 ورزشگاه الغرافه برگزار کرد که ملی‌پوشان زیرنظر قطبی و سایر مربیان تیم‌ملی به مرور تاکتیک‌ها و مسائل فنی پرداختند. نکونام، کاپیتان تیم‌ملی هم در این تمرین به جمع ملی پوشان اضافه شد.علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و سفیر ایران در قطر‌ در محل تمرین ملی‌پوشان حضور داشتند و از نزدیک نظاره‌گر این تمرین بودند. تیم ملی ساعت 19 به وقت ایران هم یک جلسه تمرینی دیگر را پشت سر گذاشت.

لحظه‌شماری برای عراق

اصغر حاجیلو، سرپرست تیم ملی در مورد وضعیت بازیکنان می‌گوید: «همه ملی‌پوشان انگیزه زیادی برای برگزاری نخستین مسابقه دارند و منتظر دیدار با تیم ملی عراق هستند. تیم در آمادگی کامل به سر می‌برد. در آخرین دیدار دوستانه برابر آنگولا، بازیکنان با عملکرد خوبشان همه را به آینده امیدوار کردند و من به پیروزی برابر عراق در نخستین مسابقه از جام ملت‌های 2011 آسیا خوشبین هستم.» او تاکید می‌کند:« این دوره از مسابقات جام ملت‌ها اهمیت زیادی برای فوتبال کشور دارد.همه چیز در دوحه برای ملی پوشان در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و ما فقط منتظر شروع بازی با عراق هستیم و بازیکنان برای برتری در این میدان بزرگ انگیزه بالایی دارند.»

مدعی قهرمانی

سایت فیفا در گزارشی به تحلیل جام ملت‌ها واظهارنظر مربیان تیم‌های مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها پرداخت. در گزارش سایت فیفا از تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، ایران و عربستان به‌عنوان تیم‌های مدعی قهرمانی در پانزدهمین دوره جام ملت‌ها یاد شده و این در حالی است که این سایت در گزارش یک هفته پیش خود ایران را جزء مدعیان قهرمانی قلمداد نکرده بود.

در گزارش فیفا آمده است:« در این رقابت‌ها تاکنون 6 تیم توانسته‌اند به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. عراق، مدافع عنوان قهرمانی است و 3تیم ایران، عربستان سعودی و ژاپن که 3قهرمانی در کارنامه دارند برای کسب عنوان نخستین تیمی که 4قهرمانی دارد با هم رقابت خواهند کرد.

قطر به‌عنوان میزبان رقابت‌ها در اندیشه تاریخ‌سازشدن است. افشین قطبی سرمربی 46 ساله تیم ملی فوتبال ایران که آخرین بار در تهران در سال 1976 قهرمان شد درباره وضعیت تیمش می‌گوید: ‌فوتبال نقش مهمی در ایران دارد و پیروزی و موفقیت در جام ملت‌های آسیا خوشحالی و شادمانی تمام ایرانی‌های سراسر دنیا را به‌دنبال خواهد داشت.»

کد خبر 125165

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز