بازی شنبه ایران و کره‌جنوبی را شاید بتوان فینال زودرس جام ملت‌های آسیا نامید.

فوتبال

تیم ملی ایران در این تورنمنت شروعی عالی داشت و نخستین تیم صعودکننده بود.کره‌جنوبی هم که از آخرین قهرمانی‌اش در قاره 51 سال می‌گذرد، با تیمی آماده وارد تورنمنت شده و به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین تیم مرحله گروهی بود که تنها به‌دلیل تفاضل گل کمتر نتوانست سرگروه شود. بدین‌ترتیب در پایان بازی قطعا یکی از تیم‌های خوب تورنمنت مجبور است به خانه برگردد.

این رویارویی برای هر دو تیم ناخواسته است. قطبی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی مقابل امارات گفت که ترجیح می‌داد با کره‌جنوبی در فینال روبه‌رو شود. تیموریان هم گفت که استرالیا را به کره‌جنوبی ترجیح می‌داد. استرالیا هرچند به‌عنوان سرگروه صعود کرد ولی در بازی این تیم مقابل کره‌جنوبی و بحرین مشخص شد که خط دفاعی این تیم نفوذناپذیر نیست. سبک بازی این تیم که مبتنی بر توپ‌های بلند است، تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است، برخلاف کره که روی زمین بازی می‌کند و از چپ، راست و عمق نفوذهای سریعی دارد.

از سوی دیگر کره‌ای‌ها هم دوست نداشتند با ایران روبه‌رو شوند و این در ناراحتی آنها در پایان بازی مقابل هند هم مشهود بود. کره برای زدن گل پنجم که به معنی سرگروهی بود فشار زیادی روی دروازه هند وارد کرد ولی در نهایت موفق نشد. بازیکنان و کادر فنی کره خوب می‌دانند که قطبی شناخت کاملی درباره بازیکنان، سبک بازی و فرهنگ فوتبال کره دارد و به سختی می‌توان او را غافلگیر کرد.

رسانه‌های کره‌ای هم روز گذشته اعتراف کردند که دوم‌شدن در گروه سوم اتفاق دلخواه آنها نبود، چرا که این تیم باید با ایران بازی کند و درصورت پیروزی، در نیمه نهایی با برنده بازیژاپن - قطر که به احتمال زیاد ژاپن خواهد بود روبه‌رو شود. استرالیا اما مسیر آسان‌تری برای رسیدن به فینال دارد.

پارک: از ایران نمی‌ترسیم

در بازی روز شنبه بیشتر نگاه‌ها در تیم ملی کره به پارک‌جی‌سونگ خواهد بود. او در 2بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ایران موفق شد با زدن گل مساوی کره‌جنوبی را از شکست نجات دهد. او در فصل جاری یکی از آماده‌ترین بازیکنان منچستریونایتد است و در بازی مقابل استرالیا هم بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

او پس از بازی مقابل بحرین درباره رویارویی احتمالی با ایران گفته بود:« هر دو تیم بارها مقابل هم بازی کرده‌اند و همدیگر را خوب می‌شناسند. چند بار آنها ما را شکست دادند و چند بار هم ما این کار را کردیم. اگر با هم روبه‌رو شویم، بازی نزدیکی خواهد بود.» او پس از قطعی شدن رویارویی کره با ایران با سؤال مشابهی از سوی روزنامه نگاران هموطنش روبه‌رو شد و اینگونه پاسخ داد: «من نگفتم از ایران می‌ترسم. ایران تیم قدرتمندی است که بارها مقابل آنها بازی کرده‌ایم ولی برای قهرمانی باید
هر تیمی را شکست بدهیم.» سایر بازیکنان کره‌جنوبی هم با پارک هم‌عقیده‌اند. بازی‌های قابل قبول این تیم در مرحله مقدماتی اعتمادبه‌نفس آنها را بالا برده است. هدف آنها قهرمانی در آسیا بعد از 51 سال است و برای این کار آماده‌اند با هر حریفی روبه‌رو شوند.

این بازی برای پارک اهمیت دیگری هم دارد. هافبک منچستریونایتد98 بازی ملی انجام داده و اگر در این بازی برنده شود، بازی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به معنی ورود به باشگاه صدتایی‌ها خواهد بود‌ ولی شکست در این دیدار می‌تواند به معنی توقف او روی عدد 99 باشد.

پارک قبل از جام ملت‌های آسیا گفته بود که در پایان این تورنمنت از تیم ملی کره خداحافظی می‌کند ولی فدراسیون فوتبال این کشور در حال مذاکره با اوست که از تصمیمش صرف‌نظر کند. ظاهرا پارک پیشنهاد داده که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی شرکت نکند و تنها در مرحله نهایی برای کره بازی کند. رسانه‌های کره‌ای اما پیش‌بینی می‌کنند که درصورت قهرمانی کره‌جنوبی در آسیا پارک برای همیشه از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد. تیم ملی ایران می‌تواند کاری کند که پارک همچنان در تیم ملی باقی بماند؛ کافی است ایران شنبه کره را شکست بدهد.

کد خبر 126266

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز