تیم ملی ایران که با برد مقابل عراق و کره‌شمالی به‌عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد، چهارشنبه (ساعت 19:45) در یک بازی تشریفاتی با امارات بازی می‌کند.

افشین قطبی

با وجود این، افشین قطبی و بازیکنان مصمم هستند که با پیروزی در این بازی به‌عنوان تنها تیم 9امتیازی با روحیه بالایی به دور دوم صعود کنند.طبق قانون این تورنمنت، درصورت هم امتیازشدن 2تیم، تیم سرگروه با توجه به نتیجه بازی مستقیم تعیین می‌شود و به همین دلیل ایران با کسب هر نتیجه‌ای مقابل امارات به‌عنوان تیم اول صعود می‌کند. همین فرصتی است تا قطبی از بازیکنانی که دقایق بازی کمتری داشته‌اند، استفاده کند و با توجه به برگزاری بازی یک‌چهارم‌نهایی در روز شنبه به بازیکنان اصلی استراحت بدهد.

قطبی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته گفت: « از بازیکنانی که کمتر بازی کرده‌اند، استفاده می‌کنیم. با این کار آنها می‌توانند احساس مسئولیت بیشتری بکنند و سایر بازیکنان هم استراحت می‌کنند.» قطبی اضافه کرد: «ما نخستین تیمی بودیم که صعود کردیم. امیدوارم تنها تیمی باشیم که با9 امتیاز صعود می‌کنیم. خیلی مهم است که روند پیروزی‌هایمان را حفظ کنیم. مشکل سرماخوردگی بازیکنان برطرف‌شده و برای بازی یک‌چهارم نهایی می‌توانیم تیم کاملی در اختیار داشته باشیم.»

ترکیب جدید

در این بازی احتمالا شهاب گردان به جای رحمتی درون دروازه می‌ایستد. در قلب دفاع زوج فرشید طالبی و محسن بنگر بازی می‌کنند. آنها در 2روز گذشته تمریناتی را برای هماهنگی بیشتر و بازیسازی از انتهای زمین انجام دادند. حاج‌صفی احتمالا تنها بازیکنی است که برای سومین بازی متوالی در ترکیب تیم خواهد بود و در سمت راست خط دفاع خسرو حیدری بازی می‌کند. آندرانیک تیموریان که بازی مقابل کره‌شمالی را به‌دلیل بیماری از دست داد، برای اینکه از شرایط مسابقه دور نشود به ترکیب اصلی برمی‌گردد ولی بعید است قطبی با توجه به بازی روز شنبه او را تا آخر در زمین نگه دارد. محمد نوری و قاسم حدادی‌فر کمی جلوتر از او بازی می‌کنند. مسعود شجاعی هم که شرایطی مشابه آندو دارد در ترکیب اصلی خواهد بود و آرش افشین به همراه غلامی یا نوروزی خط حمله تیم را کامل می‌کنند.

امارات، محکوم به برد

شرایط امارات اما در نقطه مقابل ایران است. این تیم با وجود نمایش خوبی که مقابل کره‌شمالی و عراق داشت، فرصت‌های گلزنی زیادی از دست داد تا از این دو بازی تنها یک امتیاز داشته باشد. امارات تنها در شرایطی صعود می‌کند که ایران را شکست بدهد، کره‌شمالی هم عراق را ببرد و در این شرایط تفاضل گل این تیم بهتر از کره‌شمالی باشد.

سرکو کاتانچ، سرمربی امارات معتقد است که تیمش برای پیروزی و صعود، کار بسیار سختی دارد، حتی اگر قطبی از تیم دومش استفاده کند. مربی اهل اسلوونی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من بازی‌های دوستانه زیادی از این تیم دیده‌ام. آنها در این بازی‌ها از ترکیب مختلفی استفاده کرده‌اند. نمی‌توان گفت که این تیم دوم ایران است. هر تیم از 20 بازیکن تشکیل می‌شود.

ایران قوی‌ترین تیم گروه ماست. این را قبل از شروع تورنمنت هم می‌دانستم. آنها از مناطق مختلف زمین برای حمله استفاده می‌کنند. بازیکنان این تیم قدرت بدنی و تکنیک بالایی دارند ولی ما برای صعود چاره‌ای جز بردن این بازی نداریم و این را باور داریم.» امارات در جام ملت‌های آسیا امید زیادی به احمد خلیل، مهاجم 20ساله‌اش داشت که در بازی‌های آسیایی گوانجو بهترین گلزن کشورش بود ولی او هنوز نتوانسته در این تورنمنت گلی بزند.

با این حال کاتانچ از او حمایت کرد و گفت: «باید بیشتر مراقب احمد خلیل باشیم‌. او آینده فوتبال امارات است. در چند ماه اخیر از او در 3تورنمنت مختلف استفاده شده است؛ زیر 19ساله‌های آسیا، بازی‌های آسیایی و جام ملت‌های آسیا. او تحت فشار است ولی مسئولیت گلزنی تنها با او نیست و سایر بازیکنان هم در کنار او هستند.» در دیگر بازی گروه، عراق برای صعود تنها به یک تساوی مقابل کره‌شمالی نیاز دارد، درحالی‌که کره‌شمالی فقط باید ببرد.

کد خبر 126167

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز