بعد از ناکامی تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باز هم داستان تکراری انتخاب سرمربی جدید، مهم‌ترین چالش فدراسیون فوتبال است.

فوتبال

این در حالی است که در سال‌های اخیر مدیریت علی کفاشیان بارها بابت انتخاب مربیان تیم‌های ملی مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفت و آخرین دستاورد فدراسیون هم حذف از مهم‌ترین تورنمنت قاره کهن بود.حالا فدراسیون مثل سال‌های گذشته و بعد از یک ناکامی بزرگ دیگر، به‌دنبال انتخاب سرمربی جدید است و در همین راستا جلسه کمیته فنی صبح روز گذشته در ساختمان سئول برگزار شد.

در نشست کمیته فنی‌علی دوستی‌مهر و منصور ابراهیم‌زاده غایب بودند ولی امیر قلعه‌نویی در آن شرکت کرد. در این نشست بر انتخاب سریع سرمربی تیم ملی بزرگسالان و امید تاکید شد؛ چرا که دیدار دوستانه ایران با روسیه در تاریخ 20 بهمن‌ماه و دیدار تدارکاتی تیم امید ایران با قطر در همین روز برگزار می‌شود. در روزهای اخیر، این موضوع مطرح شده که شاید در بازی با روسیه یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد ولی فریدون معینی یکی از اعضای کمیته فنی می‌گوید: «‌ سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون در حال مذاکره با مربیان خارجی است و تا زمانی‌که قرارداد رسمی منعقد نشود، نام این مربیان را اعلام نمی‌کنیم. تا روز بازی با روسیه مربی خارجی انتخاب می‌شود و قرار نیست مربی ایرانی انتخاب کنیم.»

ایرانی یا خارجی؟

در چند ماه اخیر دیدگاه‌های مختلفی در مورد ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی وجود داشته و مسئولان فدراسیون فوتبال بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که به‌طور حتم جانشین افشین قطبی یک مربی خارجی خواهد بود. فدراسیون در حال مذاکره با چند مربی خارجی است ولی جدا از مشکلات مالی، مسائل دیگری هم وجود دارد که کار فدراسیون را برای استفاده از یک مربی سرشناس خارجی سخت کرده است.

در این میان مشکلات سخت افزاری فوتبال ایران، حاشیه‌ها و ضعف در برنامه‌ریزی هم از جمله دلایلی است که نمی‌تواند یک مربی خارجی را با شرایط نامناسب فوتبال ایران سازگار کند. با وجود ‌ کفاشیان با اطمینان خاصی از انتخاب مربی خارجی حرف می‌زند.او می‌گوید:« کمیته فنی تاکید بر استفاده از مربی خوب و طراز اول خارجی‌ برای تیم بزرگسالان و امید دارد و چنانچه به‌دلیل درگیری مربیان در لیگ‌های مختلف نتوانیم گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنیم، از مربی مناسب ایرانی برای هدایت تیم ملی استفاده خواهیم کرد.» کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا گزینه‌ای برای سرمربی تیم ملی درنظر دارید، حرف‌هایی می‌زند که با صحبت‌های معینی عضو کمیته فنی تناقض دارد؛ رئیس فدراسیون می‌گوید: «تاکید کمیته فنی بر انتخاب فوری سرمربی است و شاخص‌ها و مشخصات یک سرمربی که از هر لحاظ به نفع تیم ملی بزرگسالان باشد مورد بررسی قرار گرفت. در واقع اسمی در میان نبود و فقط درخصوص معیارها و شاخص‌های سرمربی بحث شد که امیدوارم هرچه زودتر سرمربی تیم ملی بزرگسالان را انتخاب کنیم.»

کفاشیان و تاج در مجلس

قابل پیش‌بینی بود که بعد از ناکامی ایران در جام ملت‌ها، عملکرد فدراسیون فوتبال مورد انتقادهای شدید قرار بگیرد. طبق روال همه ناکامی‌های گذشته، بازهم نمایندگان مجلس پیشقدم شده‌اند که از مسئولان فدراسیون فوتبال سؤال و جواب کنند ولی قابل پیش‌بینی است که بازهم مثل سال‌های گذشته هیچ فرایند مثبتی برای فوتبال ایران نخواهد داشت. قرار است کفاشیان و تاج، رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال هفته آینده برای توضیح به مجلس بروند.

کد خبر 126778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز