دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: المپیک امسال با توجه به رشد گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به المپیک شبکه‌های اجتماعی یا به اصطلاح سوشیالمپیک (Socialympics) بدل شده است.

socialympics

المپیک۲۰۱۲ که اکنون در لندن در جریان است تنها مجموعه مسابقاتی میان ورزشکاران کشورهای مختلف نیست، بلکه مسابقه‌ای بین شبکه‌‌های اجتماعی آن‌لاین برای جذب مخاطب و طرفدار (fan) هم هست.

حضور شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر فیس‌بوک و توییتر نه در حاشیه که در متن برگزاری المپیک و اطلاع‌رسانی شهروند‌-محور آن چنان پررنگ است که برخی المپیک امسال را سوشیالمپیک نامیده‌اند که از ترکیب دو کلمه "سوشیال" (اجتماعی) و المپیک ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان از المپیک تابستانی پیشین در پکن تنها چهار سال می‌گذرد، اما در این مدت شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه هوشمند رشدی انقلابی داشته‌اند.

حالا کلمات سریع و قوی تنها وصف حال ورزشکارهای راه‌یافته به المپیک نیست، بلکه وصف حال شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین که در سوشیالمپیک حاضرند نیز هست. حریفان اصلی در سوشیالمپیک شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب... و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها (لوح- رایانه) هستند.

کد خبر 179330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز