کریم اعظمی: فابیو جانواریو، هافبک برزیلی سپاهان در 2سال اخیر یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم لقب گرفته است. او که در فولاد خوزستان چهره شد بعد از جدایی از این تیم به استقلال آمد و قهرمانی با این تیم را تجربه کرد.

فوتبال - تیم سپاهان

 موفقیت‌های فابیو در سپاهان هم ادامه داشت و توانست قهرمانی با سپاهان را هم تجربه کند. حالا جانواریو در آستانه قهرمانی با سپاهان است و تیمش در آستانه دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط مناسبی دارد. فابیو در مورد وضعیت تیمش و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری انجام داد. این بازیکن در حال حاضر با پیشنهاد چند تیم لیگ برتری مواجه است و حتی شایعه حضور او در استقلال هم شنیده می‌شود ولی او در حال حاضر دوست ندارد در مورد این شایعات حرف بزند. فابیو از زندگی در اصفهان راضی است و گویا اولویت اول او ماندن در سپاهان است هر چند که نمی‌توان از حالا با قاطعیت در مورد تیم فصل آینده او حرف زد. جانواریو پیش‌از این با استقلال قهرمان لیگ برتر شده و در این فصل نیز با سپاهان چنین شانسی را دارد.او یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ برتر محسوب می‌شود.

  • بهتر است از لیگ قهرمانان آسیا شروع کنیم. آیا سپاهان از این گروه صعود خواهد کرد؟

ایمان دارم که صعود خواهیم کرد. ما در دور رفت 7 امتیاز گرفتیم و قدرت خودمان را نشان دادیم و حالا با امیدواری زیاد دور برگشت را شروع خواهیم کرد. البته بازی با لخویا آن هم در زمین این تیم آسان نیست و آنها در دقایقی از بازی رفت ما را تحت فشار قرار دادند. اگر 3 امتیاز این بازی را بگیریم، اطمینان ما بابت صعود کامل خواهد شد.

  • فکر می‌کنی سپاهان در این دوره مدعی قهرمانی است؟

بله، مطمئنا مدعی هستیم و دیدید که سال گذشته چگونه مقابل السد حذف شدیم و آنها که هیچ حرفی مقابل ما نداشتند در نهایت قهرمان شدند. امیدوارم سپاهان در این فصل قهرمان آسیا شود.

  • در لیگ برتر شرایط سپاهان را چطور می‌بینی؟

همه چیز دست خودمان است و شانس اول قهرمانی هستیم. 4 بازی دیگر باقی مانده که بسیار مهم است. ما در 3 بازی پایانی میزبان هستیم و می‌توانیم از این شرایط نهایت استفاده را ببریم. البته نباید از استقلال و تراکتور غافل باشیم چون آنها بازیکنان و کادر فنی با تجربه‌ای دارند.

  • قبول داری تساوی مقابل پرسپولیس به ضرر شما تمام شد؟

بله همینطور است و ما در بدترین زمان ممکن امتیاز از دست دادیم. تساوی در آن بازی حق سپاهان نبود و از نتیجه به دست آمده راضی نبودیم چون باید پرسپولیس را شکست می‌دادیم. ما نتوانستیم به 3امتیاز بازی برسیم. البته در فوتبال قرار نیست همیشه برنده باشیم و حالا مهم این است که از بازی‌های آینده نهایت استفاده را ببریم.

  • ولی در حال حاضر فقط یک امتیاز از استقلال و 3 امتیاز از تراکتور بیشتر دارید. از این موضوع هراس ندارید که بالاخره یکی از این دو تیم جای سپاهان را بگیرد؟

در فوتبال ممکن است هر اتفاقی بیفتد و هر سه تیم نگران از دست دادن قهرمانی هستند. به‌نظر من هر تیمی بیشتر تمرکز داشته باشد در نهایت قهرمان خواهد شد. هر سه تیم بازی‌های سختی دارند و واقعا هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

  • یادت می‌آید زمانی‌که در استقلال بودی، گل قهرمانی این تیم را زدی؟

بله، خوب به یاد دارم و آن بازی در مشهد برگزار شد. واقعا یک روز به یاد ماندنی برای من بود و وقتی به آن روز فکر می‌کنم احساس خوبی به من دست می‌دهد. امیدوارم سپاهان امسال هم قهرمان شود چون ما لیاقت رسیدن به این عنوان را داریم.

  • کار کردن با زلاتکو کرانچار چطور است؟

او خیلی خوب تیم را جلو می‌برد و کارش را بلد است. کرانچار به‌خوبی می‌داند چطور از بازیکنان سپاهان بازی بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است. از وقتی کرانچار آمد سطح فنی تیم ما ارتقا پیدا کرد و مدت زیادی است که از بردن لذت می‌بریم و در مجموع روی دور موفقیت هستیم. از زمانی که این مربی آمد آرامش پیدا کردیم و همه بازیکنان از کار کردن با کرانچار راضی هستند.

  • کرانچار از مربی قبلی شما یعنی لوکا بوناچیچ بهتر است؟

بله، خیلی بهتر است. بازیکنان ما اصلا با لوکا راحت نبودند و او خصوصیات اخلاقی خاص خودش را داشت که برای بازیکنان سپاهان ناراحت‌کننده بود. تیم ما در زمان بوناچیچ مشکلات زیادی داشت و دیدید که در نهایت به بن‌بست رسیدیم و مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند در کادر فنی تغییراتی را به‌وجود بیاورند.

  • می‌گویند قرار است سال آینده به استقلال بروی؟

(می‌خندد)... من در مورد سال آینده حرف نمی‌زنم.

  • ولی مثل اینکه استقلال با شما مذاکره کرده؟

خیر، هیچ مذاکره‌ای با من صورت نگرفته و الان وقت حرف زدن در مورد این مسائل نیست.

  • آیا استقلال برای سال بعد یکی از اولویت‌های تو خواهد بود؛ آیا امکان دارد یک روز به استقلال برگردی؟

در فوتبال هر چیزی ممکن است ولی من ذهنم را الان معطوف این مسائل نمی‌کنم. من با استقلال مشکل مالی دارم و دوست ندارم زیاد در این خصوص حرف بزنم. بهتر است آنها اول طلب من را بدهند و بعد به فکر مذاکره با من باشند. متأسفانه من هنوز پولم را از باشگاه استقلال دریافت نکرده‌ام. این در حالی است که مدت‌ها قبل شکایت کردم ولی حق و حقوق من پرداخت نشده است.

  • چقدر به ماندن در سپاهان فکر می‌کنی؟

من هنوز برای فصل بعد فکری نکرده‌ام ولی واقعا از بازی در سپاهان راضی هستم. باید ببینم شرایط برای سال بعد چطور خواهد بود. من در اینجا مشکل خاصی ندارم و رابطه خوبی هم با هواداران سپاهان و مردم اصفهان دارم. حالا باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

  • برونو سزار درخشش قابل توجهی در سپاهان داشت و رسانه‌ها به این بازیکن لقب «جواهر سپاهان» را دادند. در مورد درخشش او صحبت می‌کنی؟

سزار شایسته این لقب است. ما یک مهاجم می‌خواستیم که یک گلزن تمام عیار باشد و خوشبختانه با آمدن سزار به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. او در این هفته‌ها خیلی به تیم ما کمک کرد و از صمیم قلب برای سزار آرزوی موفقیت دارم.

  • می‌گویند برونو سزار قرار است سال بعد به پرسپولیس برود و حتی مدیرعامل پرسپولیس از جذب این مهاجم برزیلی خبر داده است. آیا این موضوع واقعیت دارد؟

من هم این خبر را شنیده‌ام و وقتی در این مورد با سزار حرف زدم، او هم گفت که چنین چیزی را شنیده است. البته می‌دانم کسی به او زنگ نزده و سزار هم فعلا فقط به سپاهان فکر می‌کند. من به شنیدن این شایعات در فوتبال ایران عادت کرده‌ام و سزار هم مطمئنا عادت خواهد کرد.

  • آیا همچنان دوست داری فوتبالت را در تیم‌های ایرانی ادامه بدهی؟

من ایران را دوست دارم و به زندگی در این کشور عادت کرده‌ام. اینجا مشکل خاصی ندارم و می‌خواهم همچنان در فوتبال ایران باشم ولی معلوم نیست در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. امسال قرارداد من با سپاهان تمام می‌شود و باید ببینم شرایط برای فصل آینده چطور پیش خواهد رفت.

  • آیا از تیم‌های عربی پیشنهاد داری؟

خیر تا این لحظه هیچ پیشنهادی از تیم‌های خارجی نداشته‌ام و باید صحبتی هم با مدیر برنامه‌هایم داشته باشم.

کد خبر 166658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز