دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقریبا کمیته ملی المپیک تمامی کشورهای حاضر در رقابت‌های المپیک تابستانی لندن برای ورزشکارانی که بتوانند برای کشورشان مدال طلا کسب کنند،‌ جوایز نقدی در نظر گرفته اند.

مدال طلا

با این‌همه میزبان این دور از رقابت‌های المپیک لندن،‌ بریتانیا، برای برندگان مدال طلای خود هیچ جایزه نقدی کنار نگذاشته و جایزه‌ای متفاوت در انتظار برندگان بریتانیایی قرار دارد.

قهرمانان بریتانیایی در این دور از رقابت‌های المپیک در حافظه ملی این کشور جاودان خواهند شد، اما رقبای این ورزشکاران از دیگر کشورها تنها اعتبار و نام قهرمانی را به خانه نخواهند برد.

برای کشور مالزی برای ورزشکارانی که بتوانند از لندن برایش مدال طلا بیاورند،‌جایزه نقدی برابر 400 هزار پوند در نظر گرفته است،‌ اما در صورتی که تیم ملی بدمینتون کشور مالزی،‌ ورزشی که نقطه قوت ورزش مالزی به شمار می‌رود،‌ به موفقیت و مدال طلا دست پیدا کند، علاوه بر 400 هزار پوند جایزه 380 هزار پوندی دیگری نیز دریافت خواهند کرد.

با این‌همه جایزه ورزشکاران بریتانیایی کاملا غیر نقدی خواهد بود. پست سلطنتی بریتانیا به محض اینکه یکی از ورزشکاران این کشور موفق به کسب مدال طلا شود، تمبری را منقش به چهره آن ورزشکار طراحی کرده و در همان روز به 500 دفتر پستی در سراسر انگلستان ارسال خواهد کرد. این تمبرها در بسته‌های  6تایی با قیمت 3.60 پوند و به صورت تکی با قیمت 60 پنس به فروش خواهند رسید تا تصویر این ورزشکاران برای همیشه در میان دوستداران آنها جاودانه شود.

با این‌همه جایزه غیر نقدی در کشورهای دیگر جهان نیز انتظار برندگان مدال طلای المپیک را می‌کشد. برای مثال آجای ماکن وزیر ورزش هندوستان برای برندگان مدال هندی سمت مربی‌گری را در نظر گرفته‌است.

در میان کشور‌هایی که در المپیک پکن در لیست 10 برنده برتر مدال قرار گرفتند،‌ایتالیا از جمله کشورهای دست‌و دل‌بازتر بود زیرا برای برندگان مدال طلای خود جایزه 116 هزار پوندی در نظر گرفته بود و باید دید این کشور چه مبلغی را برای ورزشکاران قهرمان این دوره از رقابت‌های المپیک در نظر گرفته است.

جایزه پایه برای ورزشکاران روس 85 هزار پوند در نظر گرفته شده‌است، اما این جوایز به صورت منطقه‌ای امکان افزایش خواهند داشت. جایزه آمریکا نیز برای برندگان مدال طلای این کشور 15 هزار پوند خواهد بود درحالی‌که اطریش و آلمان 13 هزار پوند را به عنوان جایزه برای ورزشکاران خود در نظر گرفته‌اند.

کد خبر 179298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز