همشهری آنلاین: دونده اهل آفریقای جنوبی، اسکار پیستوریوس، با راه یافتن به دوره نیمه‌نهایی مسابقات دوی 400 متر در المپیک لندن تاریخ‌ساز شد.

به گزارش اسپورت لایو اسکار پیستوریوس، اولین فرد با دو پای قطع‌شده که در مسابقات دوی بازی‌های المپیک پذیرفته شده است، شنبه 4 اوت (14 مرداد) پس از طی مسیر مسابقه در مقابل جمعیتی انبوه و رسیدن به خطر پایان نزدیک بود به گریه بیفتد.

پیستوریوس که بدون داشتن استخوان نازک‌نی (فیبولا) در هر دو پا متولد شد، و با دو پای مصنوعی تیغه‌مانند ساخته شده از فیبر کربن می‌دود، پس از لاگوئلین سانتوس، دونده جمهوری دومینیکن، با زمان 45.44 ثانیه در میان تشویق فراوان تماشاگران به خط پایان رسید.

پیستوریوس 25 ساله که به نام "بلید رانر" (تیغه‌ران) مشهور شده است، و در تیم دوی امدادی 4 در 400 متر آفریقای جنوبی نیز عضویت دارد، با اینکه اذعان کرد پیش از شروع مسابقه خیلی عصبی بوده است، اما در طول مسیر دویدن راحت به نظر می‌رسید.

پیستوریوس که در این مسابقه با زمان 45.44 ثانیه توانست بهترین رکورد فصل قبلش 45.52 ثانیه را بشکند،گفت: "امروز صبح خیلی عصبی بودم.از همه به خاطر حمایتی که نشان دادند، متشکرم. نمی‌دانم که گریه کنم یا نه. احساسات متناقضی دارم."

پیستوریوس که بوسیله "فدراسیون ورزشکاران آماتور" (IAAF) از دویدن در مسابقات افراد غیرمعلول منع شده بود، در سال 2008 در استیناف بر ضد این حکم موفق شد، و توانست جواز ورود به مسابقات را بگیرد.

کد خبر 179889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز