علی شاکری: میان تمامی رویدادهای سال جاری والیبال که هرکدام آنان به‌نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، بدون کمترین تردید حضور در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن، نقطه عطف برنامه‌های فدارسیون والیبال را تشکیل می‌دهد.

در اهداف ترسیمی این فدراسیون در سال91، استراتژیک‌ترین هدف،کسب موفقیت و راهیابی به بازی‌های المپیک2012 لندن است.والیبال ایران که سال90 را با خاطرات خوش و به یادماندنی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و درخشش در جام جهانی ژاپن به پایان برد، امیدوار است در امتداد این موفقیت‌ها به یکی دیگر از آرزوهای خانواده بزرگ والیبال رنگ تحقق بخشد. در پرونده این شماره که دربرگیرنده مهم‌ترین اتفاقات بهار ورزش است، موضوع گزارش خود را به حضور والیبال ایران در این رویداد مهم اختصاص داده‌ایم.همانگونه که در سطور بالا اشاره داشتیم، والیبال ایران پس از چندین بار ناکامی در دهه‌های اخیر در رسیدن به بازی‌های المپیک و در شرایطی که رشته‌های گروهی مطرحی چون فوتبال و بسکتبال از راهیابی به این بازی‌ها محروم مانده‌اند، امیدوارتر از همیشه چشم به صعود به بازی‌های المپیک دارد، به همین خاطر فدراسیون والیبال در یک برنامه فشرده و ضربتی، پرونده رقابت‌های لیگ برترش را در آخرین روزهای سال90 بست تا خولیو ولاسکو، سرمربی سرشناس آرژانتینی بتواند از ابتدای سال برنامه‌های آماده‌سازی تیمش را اجرایی کند.

آغاز تمرینات، قبل از سال جدید

سرمربی تیم ملی والیبال مثل گذشته این بار هم منتظر پایان بازی‌های لیگ نماند و با توجه به اتمام بازی‌های 10تیم از 14 تیم شرکت‌کننده در مرحله گروهی، اقدام به دعوت از بازیکنان شایسته این تیم‌ها برای حضور در تمرینات قبل از اردوهای اصلی کرد.2هفته تمرین کافی بود تا ولاسکو نفرات شایسته را با کمک دستیارانش جدا کرده و برای مراحل اصلی تمرینات تیم‌های ملی الف و ب که به موازات هم‌ تمرین می‌کنند، انتخاب کرد. بعد از شروع سال جدید ملی‌پوشان قبلی و برخی از نفرات مطرح 4 تیم بالای جدول مرحله حذفی را هم به اردو فراخواند. هم‌اکنون اردوی تیم ملی والیبال با حضور 34 بازیکن در حال برگزاری است که اعضای تمرین‌کننده در تیم‌های الف و ب بنا به تشخیص سرمربی و عملکرد بازیکنان به صورت متغیر مدام درحال تغییرکردن است.

فضایی توأم با آرامش

با وجود دعوت نشدن چند بازیکن قبلی تیم ملی مثل امیرحسینی، مهدی بازارگرد، فرهاد نظری افشار، حسام بخششی و علی حسین به اردوی تیم ملی که بحث‌هایی را پدید آورد و حرف و حدیث‌هایی را موجب شد، در مجموع فضای توأم با آرامشی در اردوهای برگزار شده به چشم خورد و ولاسکو با دعوت از چند بازیکن جدید به دنبال انجام تغییرات تازه‌ای در تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی که قبلا با میدان دادن به جوانانی چون امیر غفور ، آرش کمالوند و پوریا فیاضی در طول برگزاری جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ژاپن جواب گرفته بود، این بار به شکل بارزتری نسبت به گذشته به سراغ تغییرات در ارکان تیم ملی رفته و با دستی بازتر از قبل دست به خانه‌تکانی زده است. دعوت از بازیکنانی چون فرهاد پیروت‌پور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، مجتبی یوسفی، علیرضا جدیدی و بازگشت د‌وباره سعید معروف و سعید مصطفی‌وند به تیم ملی حاکی از برنامه‌های جدید خولیو ولاسکو برای حریفان آسیایی در مسابقات انتخابی المپیک است. این در حالی است که از بازیکنان سابق تیم ملی هم علیرضا نادی، سیدمحمد موسوی، حمزه زرینی، پوریا فیاضی، فرهاد ظریف، مهدی مهدوی و امیرغفور همچنان جایگاه خود را نزد سرمربی تیم ملی حفظ کرده‌اند.

پیگیری‌ راه قبلی

تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به المپیک چندین بازی تدارکاتی را همانند سال پیش، قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا در برنامه‌های آماده‌سازی خود گنجانده است. با گذشت نزدیک به 3 هفته از تمرینات اولیه، ملی‌پوشان روز یکشنبه آینده در نخستین مرحله عازم سفری اروپایی خواهند شد و به ترتیب در اسلوونی و صربستان 4‌بازی تدارکاتی با این دو تیم اروپایی برگزار می‌کنند. بازیکنان تیم ملی پس از بازگشت به تهران و چند هفته تمرین، اوایل خرداد ماه راهی چین خواهند شد و پس از انجام 2بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور که همانند ایران خود را آماده شرکت در بازی‌های انتخابی المپیک می‌کند، به ژاپن خواهند رفت تا با حریفان خود بر سر کسب 2 سهمیه باقیمانده رقابت‌های والیبال المپیک پیکار کنند.

کد خبر 166664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز