بهداد سلیمی، وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین وزن و قوی‌ترین مرد جهان در آستانه شرکت در المپیک لندن قرار دارد.

بهداد سلیمی

او که با کسب مدال‌های طلا در مسابقات جهانی و آسیایی به شهرت جهانی دست یافته، می‌خواهد در نخستین حضورش در رقابت‌های المپیک مدال طلا را به‌دست بیاورد. بهداد سلیمی در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری درباره مسابقات المپیک صحبت کرده است.

  • قبلا در مصاحبه‌ای گفته بودی که مشکل مصدومیت‌ات برطرف شده. آیا بدون هیچ مصدومیتی به لندن می‌روی؟

اتفاقا مصدومیتم به‌طور کامل برطرف نشده. هنوز این نگرانی را دارم که آسیب‌دیدگی‌ام مشکل‌ساز شود. مصدومیت زانو دارم؛ البته امیدوارم در روز مسابقات کاملا آماده باشم.

  • برخی مدعی هستند که موضوع آسیب‌دیدگی تو به‌نحوی ساختگی است. خودت در این‌باره چه نظری داری؟

حتما این افراد علم غیب دارند که می‌دانند من مصدوم نیستم ولی من همانطور که گفتم مصدومیتم هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است. دلیلی هم ندارد که به‌طور ساختگی خودم را مصدوم معرفی کنم.

  • ظاهرا در تمرینات، هنوز وزنه‌هایی را که در مسابقات جهانی فرانسه زدی بالای سر نبُرده‌ای. دلیل خاصی دارد؟

نه، دلیل خاصی ندارد. هنوز تا شروع مسابقات المپیک زمان باقی است و من در تمرینات تلاش می‌کنم بهترین باشم و عملکرد قابل‌قبولی ارائه دهم. من در تمرینات در دوضرب وزنه 260کیلوگرم را بالای سر برده‌ام و ان‌شاءالله امیدوارم تمرینات خوبی داشته باشم و بتوانم وزنه‌های خوبی را در المپیک بزنم؛ طوری که جواب محبت‌های مردم را با طلای المپیک بدهم.

  • قبلا بارها گفته‌ که اولویت برای تو کسب طلای المپیک است ولی آنهایی که رقابت‌های بهداد سلیمی را پیگیری می‌کنند، به‌نظر می‌رسد روی رکوردزنی‌ات در المپیک حساب کرده‌اند. قبول داری؟

کسب مدال طلای المپیک خیلی مهم است و البته رکوردزنی‌ام بستگی به روز مسابقه دارد؛ اینکه در روز مسابقه در چه شرایطی باشم.

  • اینکه می‌گویی همه‌‌چیز به روز مسابقه بستگی دارد، دقیقا منظور چیست؟ یعنی چه اتفاقی باید در این روز بیفتد؟

منظورم این است که آمادگی ذهنی‌ام در روز مسابقه در چه حدی باشد. اگر آمادگی بالایی داشته باشم، مطمئنا عملکرد بهتری خواهم داشت. البته این آمادگی ذهنی تنها به من مربوط نمی‌شود و آمادگی ذهنی بالای رقیبان هم می‌تواند برای من دردسرساز باشد.

  • در حال حاضر شرایط اردوی تیم ملی چگونه است؟وضعیت بقیه ملی‌پوشان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

نمی‌توانم درباره تک‌تک بچه‌ها صحبت کنم. این سؤال را بهتر است از خودشان بپرسید و همینطور از کادرفنی. مطمئنا آنها بهتر از من می‌توانند نظر بدهند. من فقط در مورد خودم می‌توانم صحبت کنم.

کد خبر 178768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز