همشهری‌آنلاین: در آستانه المپیک لندن، 26 ایستگاه مترو لندن به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شوند.

مترو لندن

به گزارش ایسنا، در شرایطی که پس از اعلام میزبانی لندن از مسابقات المپیک در سال 2012، کارشناسان از رشد چشم‌گیر صنعت گردشگری انگلیس و بویژه شهر لندن بواسطه‌ برگزاری این مسابقات خبر داده‌اند، روز گذشته یکی از مقامات صنعت گردشگری این شهر اعلام کرد که در آینده نزدیک 26 ایستگاه مترو لندن که بدون استفاده مانده‌اند، به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شوند.

به گزارش اس‌ام‌اچ، این ایستگاه‌ها که از سال‌ها قبل بدون استفاده و در زمان جنگ جهانی دوم از آنها به عنوان پناهگاه و مقر فرماندهی استفاده می‌شده، در قالب یک پروژه 200 میلیون پوندی و قبل از آغاز مسابقات المپیک در سال آتی میلادی به مقاصد گردشگری تبدیل می‌شوند.

متروی لندن که قدیمی‌ترین، طولانی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین شبکه حمل و نقل زیرزمینی در جهان است، در تاریخ 10 ژانویه سال 1863 آغاز به کار کرد.

متروی لندن، دارای 275 ایستگاه است و علی رغم نام رسمی آن که زیرزمینی نامیده می‌شود، 55 درصد این شبکه، بر روی زمین واقع شده است. این شبکه، با 408 کیلومتر خط آهن، طولانی‌ترین خطوط حمل و نقل درون شهری جهان نیز است.

شبکه متروی لندن، یکی از شلوغترین شبکه‌های حمل و نقل زیرزمینی جهان بوده و در سال 2007، یک میلیارد نفر را جابجا کرد.

مقدمات ایجاد متروی لندن، در سال 1854 میلادی فراهم شد و در سال 1863، زمانی که نخستین قطار بین شهری در خط متروپولیتن آغاز به کار کرد، روزانه 41 هزار مسافر، از این مترو استفاده می‌کردند.

در ایستگاههای مترو لندن همچنین آثار هنری متعددی از مجسمه‌سازان مشهور به چشم می‌خورند که نقش بسزایی در جذب گردشگران به این شهر دارند.

انگلیس در سال‌های اخیر همواره در جمع یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان بود و در سال گذشته نیز میزبان 28 میلیون گردشگر بود، این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود کشور انگلیس بویژه شهر لندن در طول برگزاری مسابقات المپیک میزبان 320 تا 400 هزار گردشگر باشند.

در ماه آوریل نیز دولت انگلیس که با مشکل کسری شدید بودجه دست به گریبان است، اعلام کرد که قصد دارد تا در قالب برنامه‌ای 10 ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 188 میلیارد پوند در سال 2020 رسانده و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ده ساله که رشد 60 درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز از رقم فعلی 264 هزار نفر، به سه میلیون می‌رسد.

شهر لندن از 27 جولای تا 12 آگوست میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

کد خبر 145155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز