همشهری انلاین: مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره المپیک به میزبانی لندن برگزار شد

مراسم افتتاحیه المپیک 2012 جمعه شب در حضور هشتاد هزار تماشاگر در انگلیس برگزارشد.

این مراسم که بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی داشت با حضور دهها شخصیت در ساعت بیست و یک به وقت محلی (بیست به وقت گرینویچ در ورزشگاه المپیک استراتفورد در شرق لندن آغاز شد.

برادلی ویگینز، دوچرخه سوار انگلیسی که روز یکشنبه در تور دو فرانس قهرمان شد، با به صدا در آوردن ناقوس این مراسم بیش از سه ساعته را آغاز کرد.

ملکه انگلیس در اظهاراتی قبل از شروع مراسم افتتاحیه المپیک ٢٠١٢ در لندن گفت: این المپیک سومین دوره برگزاری المپیک درلندن است. از دیدگاه من روحیه دور هم بودن در المپیک مهمترین بخش هدف المپیک است. مردم انگلیس می توانند به خود ببالند که در زنده نگهداشتن این روحیه نقش داشته اند. بسیاری از بازهای ورزشی که امروز در المپیک برگزار می شوند ریشه تاریخی در انگلیس دارند. ما در انگلیس روحیه ورزشی داریم .

وی افزود: امیدوارم که همه کشورهای حاضر در این رویداد ورزشی عملکرد موفق، لذت بخش و به یاماندنی از المپیک ٢٠١٢ لندن داشته باشند.

رژه تیمها بعد از مراسم گسترده افتتاحیه برگزار شد و کاروان ورزشی ایران به پرچمداری علی مظاهری ملی پوش بوکس رژه رفت، در ردیف دوم هم محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده در پیشانی کاروان ایران قرار داشتند.

و سپس مشعل اصلی با امیزه ای از مشعل های متعدد روشن شد

کد خبر 178978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز