پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اشتباه عجیب برگزار کنندگان بازیهای المپیک لندن باعث عصبانیت شدید مسوولان ارشد کاروان ورزشی کره شمالی شده است.

gaffe

به گزارش ایسنا، در شرایطی که از چهارشنبه  رقابت‌های فوتبال زنان بازی‌های المپیک لندن آغاز شده، اشتباه بزرگ برگزارکنندگان این بازی‌ها با اعتراض مسوولان ارشد کاروان کره شمالی روبرو شده است.

قرار بود شب گذشته و از ساعت 20:45 به وقت لندن تیم‌های فوتبال زنان کره شمالی و کلمبیا به مصاف هم بروند اما دقایقی پیش از شروع بازی، بازیکنان کره شمالی در اعتراض به حک شدن پرچم کره جنوبی در کنار اسامی شان در اسکوربورد ورزشگاه گلاسکو از زمین بازی خارج شدند. مقامات برگزار کننده پس از این گاف عجیب تلاش کردند که بازیکنان کره شمالی را برای بازگشت به زمین متقاعد کنند.

پس از این اشتباه بزرگ، کمیته برگزار کننده بازی‌ها با انتشار بیانیه‌ای از مسوولان ورزشی کره شمالی عذرخواهی کرد و متعهد شد که چنین اشتباهی مجددا تکرار نشود. این کمیته اعلام کرد که درباره این اشتباه به مسوولان کمیته ملی المپیک کره شمالی توضیح خواهد داد.

دو کره از 62 سال قبل و پس از تقسیم رابطه تیره‌ای با هم دارند و در این میان غرب از جمله انگلیس همواره حامی کره جنوبی و منتقد سیاستهای کره شمالی بوده است.

کد خبر 178889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز