همشهری آنلاین: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با تاکید براینکه پول کافی برای پرداخت بودجه به این کمیته در وزارت ورزش وجود دارد تاکید کرد که نمی‌داند چرا این وزارت‌خانه پولی را در اختیار کمیته ملی المپیک نمی‌گذارد.

هاشمی فدراسیون تیراندازی

سید مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اظهارات دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص عدم دریافت حتی یک ریال از بودجه بازی‌های المپیک لندن توسط این کمیته، گفت: واقعا من متاسف و متاثرم از اینکه ما در فاصله حدود یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک باید حرف از بی‌پولی بزنیم و همچنان ایرادات و اشکالات قابل توجهی داشته باشیم.

 وی افزود: اینکه ما در آستانه المپیک لندن همچنان از آمادگی لازم برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار نیستیم در شرایطی است که ورزشکاران ما برای کسب سهمیه المپیک حداقل زحمتی ۴ ساله کشیده‌اند.

 رئیس فدراسیون تیراندازی با تاکید براینکه حل و فصل این مشکل مستلزم هماهنگی و تدابیر لازم است گفت: متاسفانه این روز‌ها ما شاهد آن هستیم که علی‌رغم اهمیت حضور در لندن، المپیک موضوع اول و اولویت اصلی ورزش کشور نیست و نه تنها در بخش پشتیبانی مشکلات قابل توجهی داریم بلکه مشاهده می‌کنیم هراز گاهی شوک‌های منفی و نامناسبی هم به سیستم ورزش و فدراسیون‌های دارای سهمیه و واجد شرایط کسب مدال در المپیک وارد می‌شود که نگرانی بسیاری را در پی داشته است.

 هاشمی افزود: آنگونه که ما می‌بینیم بخشی از این تصمیمات متاثر از فضای ورزش کشور نیست و حتی در بسیاری از مواقع نظرات کار‌شناسی هم در شکل گیری تصمیمات ارشد ورزش مدنظر قرار نمی‌گیرد. من امیدوارم با توجه به توجهاتی که شده وزیر ورزش با تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم مشکلات پشتیانی این مسابقات را حل کند.

 این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای کلی ورزش، امروز به سمت ناآرامی پیش می‌رود ادامه داد: متاسفانه برخی از تصمیم گیری‌های اخیر آرامشی که بعد از مدت‌ها با شکل گیری وزارت ورزش و جوانان بر سیستم ورزش کشور حاکم شده بود را به سوی ناآرامی سوق داد و امیدوارم مجددا شاهد چالش جدیدی در این حوزه نباشیم.

 وی در ادامه برگزاری یک نشست هماهنگی بین مسئولین ارشد ورزش و متولیان پشتیبانی المپیک یک نیاز بزرگ خواند و اظهارکرد: وزارت ورزش باید در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای بین مسئولین ارشد ورزش و متولیان امر المپیک را برگزار کنند و البته زمینه ایجاد یک تعامل سازنده را نیز در جهت رفع مشکلات و تقویت برنامه‌های خود با مجلس شورای اسلامی فراهم کنند.

 عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا در فاصله کمتر از ۳۴ روز به آغاز المپیک بحث در مورد بی‌پولی ورزش یک نگرانی بزرگ نیست و برای حل آن باید چه تدبیری را باید اتخاذ کرد، گفت: من فکر می‌کنم این یک موضوع فرابخشی است و مسئولین و دست اندرکاران ارشد نظام باید به آن عنایتی ویژه داشته باشند. بی‌تردید وزیر ورزش و بالا‌تر از آن شخص دکتر احمدی‌نژاد به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور باید توجه و حساسیت ویژه‌ای به موضوع بی‌پولی ورزش داشته باشند. ضمن آنکه نمایندگان مجلس و مخصوصا اعضای فراکسیون ورزش و کمیته تربیت بدنی هم باید این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تیم ملی تیراندازی برای آخرین اعزام خود به اردوی قبل از المپیک با «پول قرضی» راهی این اردو شده، گفت: امیدوارم شرایط پیش آمده در آینده نزدیک ورزش ما را با یک چالش جدید مواجه نکند و مهم‌تر از آن یک ضایعه روحی و روانی را نیز به ملت ایران تحمیل نکند. من هم اعتقاد دارم مشکل مالی، چالش با اهمیتی است اما بحث مدیریت صحیح بسیار مهم‌تر از مشکلات مالی است و امیدوارم توجه جدی هم در این حوزه به کار گرفته شود.

 رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه با انتقاد شدید از بی‌برنامگی ورزش در سال ۹۱ خاطرنشان کرد: من متاثر و متاسف هستم که بعد از گذشت یک فصل از سال ۹۱ هنوز برنامه ما مشخص نیست و امیدوارم تمهیداتی صحیح ما را از این بی‌برنامگی خارج کند.

 وی در پاسخ به این سوال  که آیا واقعا وزارت ورزش بودجه‌ای برای پرداخت به کمیته ملی المپیک ندارد یا مانع قانونی برای پرداخت بودجه به این کمیته وجود دارد، گفت: تا آنجا که ما می‌دانیم هم بودجه است و هم مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد. اما نمی‌دانم چرا بودجه کمیته ملی المپیک پرداخت نمی‌شود و بهتر است این موضوع را مسئولین امر پاسخ دهند.

کد خبر 174877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز