همشهری آنلاین: "دنی بویل" کارگردان فیلم "میلیونر زاغه‌نشین" برنامه‌ 27 میلیون پوندی‌اش را برای شب بازگشایی بازی‌های تابستانی المپیک لندن 2012 ارائه کرد.

olym

"دنی بویل" که فیلم مشهور "میلیونر زاغه‌نشین" او در سال 2009 برنده 10 جایزه اسکار شد،‌ قصد دارد استادیوم المپیک لندن را برای افتتاح المپیک 2012   به یک منطقه روستایی و ییلاقی تبدیل کند،‌ در حالی که حیوانات مزرعه نیز در حال پرسه زدن در آن هستند.

دنی بویل

این کارگردان بریتانیایی اعلام کرد مراسم افتتاح بازی‌های المپیک "سبز و خوشایند" خواهد بود. وی قصد دارد 70 گوسفند،‌12 اسب، ‌10 مرغ،‌سه سگ گله،‌ علفزار و گاو‌آهن‌های حقیقی را در این مراسم به کار بگیرد.

در عین حال ابرهایی با باران مصنوعی نیز برای بارش در این مراسم درنظر گرفته شده‌اند. بویل می‌گوید در صورتی که آسمان لندن صاف باشد و بارانی نبارد،‌ باران خواهیم ساخت.

ورزشگاه المپیک لندن

در یک سوی این منطقه شبیه سازی شده ییلاقی،‌ "تپه گلاستنبری" دیده خواهد شد که درخت بلوط بزرگی بر فراز آن قرار گرفته است. در آغاز و پایان برنامه ناقوس بزرگی به نشانه صلح آغاز به نواختن خواهد کرد.

بویل می‌گوید ناقوس‌ها در زمان جنگ در سکوت کامل بودند اما در زمان صلح آغاز به نواختن کردند و از این رو آغاز چنین نمایشی با نمادی از صلح می‌تواند بسیار خارق‌العاده باشد.

ورزشگاه المپیک لندن

بویل برای آماده‌سازی این پروژه به کمک 10 هزار داوطلب نیاز خواهد داشت. بویل این طرح را با الهام از نمایشنامه "توفان" اثر  "ویلیام شکسپیر" ارائه کرده است.

کد خبر 173878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز