همشهری آنلاین: مشاور وزیر صنایع و معادن در امور مجامع عمومی و شوراهای عالی گفت: هفته آینده 5 درصد سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای کشف قیمت به بورس عرضه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن،دکتر اکبریه با اشاره به درج نام این شرکت بعنوان چهارصد و سی ‌و پنجمین شرکت پذیرفته شده در تابلوی فرعی بورس اوراق بهادار تهران افزود:باتوجه به سرمایه 15 هزار و 800 میلیارد ریالی این شرکت و تعداد سهام آن که 3 برابر مس است پیش بینی می شود شرکت شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین شرکت تاریخ بورس ایران شود و مس در رتبه دوم قرار گیرد.

مشاور وزیر صنایع و معادن در امور مجامع عمومی و شوراهای عالی در ادامه درخصوص روند اجرای اصل 44 قانون اساسی در وزارت صنایع و معادن گفت : 5 شرکت مس ، فولادمبارکه ، فولادخوزستان ، آلومینیوم (ایرالکو) و ذوب‌آهن اصفهان،‌تابعه این وزارتخانه مشمول اصل 44 قانون اساسی هستند که تاکنون کار واگذاری سهام شرکتهای مس و فولادمبارکه،بصورت عرضه 5 درصد از سهام آنها برای کشف قیمت و20 درصد از سهام مس و 25 درصد از سهام فولادمبارکه در قالب سهام عدالت انجام شده است.

 دکتر اکبریه افزود : واگذاری سهام 3 شرکت دیگر نیز براساس برنامه ،‌ به صورت 5 درصد برای کشف قیمت و 30 درصد برای سهام عدالت طی ماههای آینده انجام می‌شود.

معاون اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع همچنین درخصوص مسائل مرتبط با قیمت سهام عرضه شده مس گفت : طبق قانون برنامه سوم توسعه که در برنامه چهارم نیز تنفیذ شده‌است،‌مسئولیت قیمت‌گذاری و واگذاری سهام برعهده سازمان خصوصی‌سازی،وابسته به امور اقتصادی و دارایی است و وزارت صنایع و معادن نیز براساس مصوبه دولت، سهام و وکالت برای فروش آن را به سازمان خصوصی‌سازی واگذار کرده است.

دکتر اکبریه  افزود : طبق توافق سازمان خصوصی‌سازی با سازمان بورس ،‌شرکتهایی که اولین بار سهام خود را عرضه می‌کنند‌ باید 5 درصد از کل سهام را با اعلام قبلی برای کشف قیمت ارائه کنند تا عرضه و تقاضا قیمت آن را تعیین کند و درباره مس هم همین رویه صورت گرفته است.

اکبریه درخصوص افزایش بهای مس در بازارهای جهانی و ادعای متضرر شدن دولت از این جهت نیز خاطرنشان کرد : قیمت جهانی این فلز امسال نسبت به پارسال افزایش زیادی داشته است اما این نوسان شدید ،‌ در دوره واگذاری سهام مس و2 هفته تاخیر واگذاری سهام رخ نداد و در این 2 هفته بهای مس در بازارهای جهانی نوسان زیادی نداشته است.

مشاور وزیر صنایع و معادن در ادامه درخصوص نحوه عرضه سهام مس درقالب سهام عدالت گفت : با توجه به واگذاری 5 درصد از سهام مس ، میانگین قیمت سهام در روز اول با 50 درصد تخفیف، ‌برای واگذاری 20 درصد دیگر از این سهام در قالب سهام عدالت تعیین شد.
معاون اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی همچنین درخصوص علت موکول شدن واگذاری سهام فولاد خوزستان و آلومینیوم (ایرالکو) به سال آینده گفت : برای واگذاری سهام این دو شرکت آمادگی کامل داریم اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و مشکل تامین نقدینگی ،‌ علیرغم برنامه ریزی قبلی این واگذاری به فروردین و اردیبهشت 86 موکول خواهد شد

کد خبر 17189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز