گروه بورس: در حالی که عرضه سهام شرکت‌های معدنی ظرف هفته‌های اخیر به بن‌بست خورده، ‌دو وزارت‌خانه نفت و ارتباطات برنامه‌های خود را برای عرضه سهام دولتی اعلام کردند.

در مهم‌ترین اتفاق رئیس ستاد اجرای سیاست‌های اصل 44 در وزارت نفت،‌ از ارسال تفاهم‌نامه شرکت نفت و سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه واگذاری سهام شرکت‌های نفتی دولتی، به هیأت دولت خبر داده است.
به گفته او این تفاهم‌نامه برای تأیید نهایی بهمن‌ماه در اختیار هیأت دولت قرار می‌گیرد.
علی کاردر در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال حاضر مشغول نهایی کردن تفاهم‌نامه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی کشور هستیم تا نحوه واگذاری شرکتهای تابعه وزارت نفت را مشخص کنیم.
وی با اشاره به برخی محورهای این تفاهم‌نامه خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال آئین‌نامه‌های مربوط به نحوه عمل در بازار رقابتی، حمایت از تولید و مصرف کنندگان در بخش انرژی، نظامهای حمایتی پولی و مالی در شرکتهای خصوصی و آماده‌سازی شرکتها از لحاظ حقوقی و عملیاتی از عمده‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.
کاردر افزود: این تفاهم‌نامه به صورت مشترک توسط وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت به هیات دولت ارائه خواهد شد.
وی گفت: تعداد این شرکتها حدود 100 شرکت است که عمده آنها سودآور هستند و برای آن دسته از شرکتهایی که سودآور نیستند نیز مدت زمانی در نظر گرفته می‌شود تا در آن مدت به سودآوری برسند. البته اولویت واگذاری شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت، با صنایع پتروشیمی خواهد بود.
سهام مخابراتی
از طرف دیگر رئیس هیات مدیره شرکت مخابراتی ایران هم گفت: 30 شرکت مخابرات استانی، 2 شرکت تخصصی و شرکت مخابراتی ایران در قالب اصل 44 قانون اساسی واگذار خواهد شد.
وفا غفاریان اظهار داشت: در قالب واگذاری‌ها، شرکتهای تخصصی ارتباطات سیار و فناوری اطلاعات واگذار خواهد شد.
وی از تصویب واگذاری یکپارچه شرکتهای مخابراتی در دولت خبر داد و گفت: سهام این 33 شرکت مخابراتی با این مصوبه به صورت یکپارچه واگذار خواهد شد.
غفاریان همچنین از تبدیل شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان زیرساخت خبر داد و گفت: این شرکت با اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به سازمان تبدیل و عهده‌دار اداره و توسعه ارتباطات زیرساخت خواهد بود.
کد خبر 13695

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز