دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

گروه بورس: معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی از تشکیل کارگروه جدیدی برای واگذاری سهام بانک‌ها خبر داد.

اسماعیل غلامی درباره واگذاری سهام بانک‌ها گفت: هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت اقتصاد برای بررسی آخرین وضعیت واگذاری سهام بانک‌ها برگزار شد. براساس تصمیمات این جلسه قرار شد، اساسنامه بانک‌های قابل واگذاری تغییر کند.

به گفته وی این جلسه با حضور سازمان خصوصی‌سازی، معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد، سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران عامل 4 بانک تجارت، صادرات، ملت و رفاه کارگران برگزار شد.

غلامی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس قرار شد، تا یک کمیته راهبردی جدید مرکب از سازمان‌ بورس، سازمان خصوصی‌سازی و بانک‌ها برای مهیاکردن زمینه‌های واگذاری سریع‌تر سهام بانک‌ها تشکیل شود.

وی تأکید کرد: این کمیته وظیفه قیمت‌گذاری و آماده‌سازی سهام بانک‌ها را برای ورود به بورس برعهده دارد.

معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی درباره تغییر اساسنامه این بانک‌ها گفت: در قدم اول باید اساسنامه بانک‌های صادرات، تجارت، ملت و رفاه کارگزاران تغییر کند و این بانک‌ها به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شود. پس از تغییر اساسنامه و تشکیل مجمع، این اساسنامه باید به شورای پول و اعتبار برود و پس از تصویب در این شورا این بانک‌ها به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شوند.

وی افزود: قدم اول برای ورود این بانک‌ها به بورس، تبدیل این بانک‌ها به شرکت‌های سهامی عام است به دلیل اینکه ساختارهای دولتی این بانک‌ها به یک ساختار عمومی در قالبی جدید تبدیل شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد ضمن ارائه گزارش کارگروه‌های مختلف قرار شد تا هر یک از بانک‌ها با ارائه اسناد و اطلاعات به سازمان بورس مراحل کاری خود را با این سازمان طی کنند ضمن اینکه نمونه اساسنامه پیشنهادی نیز در این جلسه ارائه شد.

معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌های سازمان خصوصی‌سازی همچنین از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی واگذاری سهام بیمه‌ها خبر داد.

پیش از این رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی نیز از در اولویت قرارگرفتن واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌ها خبر داده بود. 

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در این باره گفته بود: 4 بانک و 3 بیمه دولتی در اولویت واگذاری قرار گرفته‌اند و به زودی مراحل آماده‌سازی این بانک‌ها برای عرضه در بورس تهران انجام می‌شود و این شرکت‌ها در سال 86 قطعاً واگذار خواهند شد.

وی درباره واگذاری سهام بیمه‌ها گفت: سهام بیمه‌های آسیا، البرز و دانا مشمول بند«ج» اصل 44 هستند و باید از طریق بورس واگذار شوند.

کد خبر 17665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز