گروه اقتصادی: بخشی از سهام شرکت‌های‌ هما و تجهیزات ایمنی و سهام شرکت‌های بالاس، تراورس و برخی دیگر از شرکت‌های تابعه مشمول سیاست‌های اصل 44، در وزارت راه، آماده واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی بوده و این سازمان زمان عرضه سهام این شرکت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وزیر راه و ترابری در نشست معاونین این وزارتخانه با نمایندگان رسانه‌های جمعی، در پاسخ به پرسش خبرنگار مادر زمینه روند اجرای سیاستهای ابلاغی اصل 44 و خصوصی سازی در بخش راه و ترابری، گفت: در چارچوب این سیاست‌ها قادر به عرضه 49 درصد سهام شرکت‌هما، 40 درصد سهام شرکت تجهیزات ایمنی و واگذاری شرکت تراورس،بالاس و برخی دیگر از شرکت‌های تابعه به بخش غیر دولتی هستیم.

محمد رحمتی  افزود: در بقیه شرکت‌های تابعه این وزارتخانه که خارج از شمول سیاست‌های ابلاغی اصل 44 می‌باشد نیز سیاست این وزارتخانه برون سپاری کارها به بخش خصوصی است و در این راستا اکنون بیش از 300 میلیون دلار اعتبار از محل حساب ذخیره ارزی به شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما پرداخت کرده‌ایم و از محل وجوه اداره شده نیز 13 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید هواپیما اختصاص یافته است.

وی افزود: وزارت راه در تداوم روند حرکت به سمت برون سپاری کارها که از سال‌های قبل آغاز شده،محدودیتی برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی نداشته و از این موضوع حمایت می‌کند. 

 وزیر راه و ترابری درمورد تداوم تاخیر پروازها با وجود وعده‌های قبلی‌، گفت: تاخیر پروازها موضوع مهمی‌است و شرکت‌های هواپیمایی که تاخیر دارند باید از مردم عذرخواهی نموده وبا اطلاع رسانی مناسب از مسافرین پذیرایی کنند در غیر اینصورت به متخلفین تذکر می‌دهیم.

کد خبر 17593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز