گروه بورس: به نظر می‌رسد تلاش‌های تازه‌ای برای اجرای سیاست‌های اصل 44 آغاز شده باشد.

در حالی که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، وعده می‌دهند، بالاخره سهام شرکت مس را یکشنبه هفته آینده در بورس عرضه خواهند کرد، مدیران سازمان بورس از ارسال قریب‌الوقوع اطلاعات مربوط به سهام فولاد مبارکه خبر می‌دهد.

بر این اساس روابط عمومی سازمان بورس، به نقل از رئیس کمیته واگذاری سهام فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: اطلاعات سهام این شرکت به زودی در اختیار سازمان‌ بورس قرار می‌گیرد.

امیرحسین نادری گفت: تاکنون سه بار اطلاعات شرکت را به سازمان بورس ارسال کرده‌ایم و ابهاماتی وجود داشت که ناشی از تأثیرات مالی الحاق فولاد صبا به فولاد مبارکه بود که در گزارش جدید در حد توان به آن پاسخ می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این گزارش حاوی اطلاعاتی درباره آخرین وضعیت سهامداران، الحاق فولاد صبا به فولاد مبارکه و تأثیرات ناشی از آن و آخرین وضعیت طرح‌‌های توسعه شرکت است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه هزار و580 میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین شرکت مشمول اصل 44 قانون اساسی است که سهام آن در بورس عرضه خواهد شد.

سهام مس

اما از طرف دیگر در حالی که مسئولان بورس تهران، تأکید دارند، هفته آینده به دلیل تعطیلات میان هفته، زمان مناسبی برای عرضه سهام دولتی نیست، مدیران سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند، سهام شرکت ملی مس را روز یکشنبه در بورس عرضه خواهند کرد. بر این اساس گفته می‌شود، در نخستین روز عرضه یعنی یکشنبه آینده 5 درصد سهام شرکت مس برای کشف قیمت در تالارهای بورس به فروش می‌رسد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در این باره  اعلام کرد : مجوز فروش سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به کارگزار معرف( شرکت کارگزاری صنعت و معدن) داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بورس ، سید مهدی عقدایی گفت: بر اساس این مجوز پنج درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران یکشنبه هشتم بهمن برای کشف قیمت از طریق عرضه و تقاضا، در بورس عرضه خواهد شد، پس از مشخص شدن قیمت،‌ بیست درصد سهام را بابت سهام عدالت منتقل می کنیم.

عقدایی خاطرنشان کرد : در مرحله سوم پس از تصویب آیین‌نامه و صدور مجوز ، ‌بین 20 تا 35 درصد از سهام این شرکت برای ارائه به بخش خصوصی و مدیران و کارکنان آن عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد : آیین نامه واگذاری سهام به بخش خصوصی هم اکنون در هیأت عالی واگذاری مطرح شده و در دست بررسی است.

سهام معادن

ایرج اکبریه معاون اقتصادی سازمان توسعه معادن هم گفت: تا سال آینده 2 هزار میلیارد تومان از سهام معادن در قالب سهام عدالت واگذار می شود .

او افزود: بزرگترین واگذاری سهام معدنی در قالب سهام عدالت ، فروش سهام شرکت مس است. ارزش این سهام یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود. همچنین 25 درصد سهام فولاد مبارکه و بخشی از سهام ذوب آهن وفولاد خوزستان نیز سال آینده واگذار می شود.

کد خبر 14096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز