دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهام سه شرکت دولتی مشمول اصل 44 قانون اساسی تا ماه آینده در بورس عرضه خواهد شد.

علی صالح‌آبادی ـ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ـ گفت: طی یک ماه آینده، عرضه سهام سه شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه و صنایع ملی مس ایران را در برنامه داریم.

او درباره احتمال بازنگری در تابلوی غیررسمی و نقدهایی که در این باره وجود دارد به ایسنا گفت: این تابلو مراحل اولیه کار خود را می‌گذراند و ایرادهای آن در ضمن کار مشخص می‌شود، اما به هر حال شرکت‌هایی که به این تابلو منتقل شده‌اند زیان‌ده بوده‌اند.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: هر کس نقدی در این زمینه دارد ارایه کند و اگر نقدها منصفانه و وارد باشد و راهکار و پیشنهاد مناسبی هم موجود باشد از آن استقبال می‌کنیم.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: ادامه حیات تابلوی چهارم به تصمیم شورای عالی بورس بستگی دارد ولی تا این لحظه فعالیت این تابلو تا پایان سال 85 قطعی شده است.

صالح‌آبادی سفر اخیر اعضای هیات مدیره سازمان بورس به مالزی را که با دعوت زرینه انور ـ رییس کمیسیون اوراق بهادار مالزی ـ انجام شد بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در پی مذاکرات طرفین در این سفر، امکان همکاری مشترک سازمان و شرکت بورس تهران و کمیسیون بورس و اوراق بهادار و بورس مالزی در زمینه راه‌اندازی صندوق مشترک سرمایه‌گذاری، لیست کردن شرکت‌های متبوعه دو کشور به صورت متقابل در تابلوی بورس دو کشور، سرمایه‌گذاری اتباع دو کشور در بورس‌های ایران و مالزی، پیاده‌سازی و به کارگیری نرم‌افزار سیستم معاملات Atos، مشاوره تخصصی و تدوین مقررات بورس براساس شریعت اسلامی و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی فراهم شده است.

وی ادامه داد: حجم دارایی و معاملات روزانه بورس مالزی 180 میلیارد دلار و حدود پنج برابر بورس تهران است، اما از حیث کارکرد و ابزارهای مالی مورد استفاده هر دو بورس بسیار شبیه هستند و هر دو دارای قرارداد خرید سیستم‌های پیشرفته نرم‌افزار معاملاتی با شرکت فرانسوی Atos که تبادل تجربیات و همکاری در جهت بومی سازی این نرم‌افزار، زمینه کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

صالح‌آبادی هدف از این سفر را آشنایی با ساختار و کارکردهای کمیسیون اوراق بهادار مالزی برای استفاده در سازمان جدید بورس و اوراق بهادار کشورمان و ایجاد امکان همکاری‌های مشترک توصیف و تصریح کرد: پس از مذاکرات صورت گرفته و پس از بررسی طرح‌ها، تفاهم‌نامه مشترکی بین بورس‌های دو کشور تصویب خواهد شد.

کد خبر 10703

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز