گروه بورس: سهام شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران به‌عنوان چهارمین شرکت دولتی 25 آذر ماه در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، این چهارمین شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت دولتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که سهام آن در آذر ماه عرضه خواهد شد. برپایه این گزارش، 66 درصد از سهام شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران (ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی سابق) متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 25 آذر ماه از طرف سازمان خصوصی‌سازی در تالار بورس عرضه خواهد شد.
قیمت پایه هر سهم برای واگذاری مبلغ 3 هزار و 811 ریال تعیین شده است. همچنین پیش از این اعلام شده بود، 61 درصد سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، 67 درصد از سهام ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران و 34 درصد از سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران 22 آذر ماه در تالار بورس عرضه خواهد شد. پیش از این قرار بود، سهام شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه در اجرای سیاست‌های راهبردی اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شود که به‌دلیل برخی موانع این کار به تعویق افتاد. براساس این گزارش 8 میلیون و 940 هزار سهم شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران توسط شرکت کارگزاری حافظ با رعایت مقررات قانون برنامه چهارم توسعه از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه می‌شود. چنانچه قیمت تابلو در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت مبنای ارزش پایه تعیین شده بیشتر باشد آن قیمت مبنای ارزش پایه قرار می‌گیرد.
این واگذاری‌ها براساس مصوبه هیأت وزیران و برپایه آیین‌نامه اجرایی برقراری نظام اقساطی فروش سهام انجام می‌شود. در فروش اقساطی سهام، بخشی از بهای معامله به‌صورت نقدی دریافت می‌شود و مابقی به اضافه سود اقساطی حداکثر ظرف 5 سال و در اقساط مساوی وصول خواهد شد. میزان بخش نقدی معامله و حداکثر زمان پرداخت اقساط بنا به پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی و با تصویب هیأت عالی واگذاری خواهد بود.
این گزارش حاکیست، شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران 497 سهامدار حقیقی و حقوقی دارد و سازمان گسترش هم‌اکنون با 68 درصد مالکیت، عمده‌ترین سهامدار آن به‌شمار می‌رود و دو شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و نورد آریان فولاد هریک با 8 درصد از دیگر مالکان آن هستند. آخرین پیش‌بینی سود این شرکت 491 ریال بوده است.
کد خبر 10426

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز