گروه بورس: عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه اطلاعات فولاد مبارکه، برای عرضه در بورس تهران خبر داد.

سیدعلی حسینی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر افزود: روز یکشنبه شرکت فولاد مبارکه اطلاعات لازم را برای عرضه سهام این شرکت به بورس ارسال کرد.

وی با بیان اینکه شرکت بورس در حال درج نام این شرکت در تابلوی  بورس است، گفت: به محض درج نام شرکت فولاد مبارکه مراحل بعدی برای عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

به گفته  حسینی، سرمایه این شرکت یک هزار و  580میلیارد تومان برآورد شده است. فولاد مبارکه دومین شرکت دولتی مشمول اصل  44 قانون اساسی، پس از شرکت ملی صنایع مس ایران است که باید سهام آن تا انتهای سال جاری در بورس تهران عرضه شود.

آخرین اطلاعات دریافتی حاکی است : سرمایه شرکت فولاد مبارکه  15میلیارد و 800 میلیون سهم یک‌هزار ریالی است. همچنین سود عملکرد این شرکت در سال گذشته 583 میلیارد تومان و سود هرسهم آن 369 ریال بوده است.

سهامدار اصلی شرکت فولاد مبارکه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که در حال حاضر بیشتر از   90 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر بزرگترین مجتمع صنعتی کشور است که سالانه 2/4 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این شرکت پودر سنگ آهن مورد نیاز خود را از معادن «گل‌گهر» و «چادرملو» تأمین می‌کند.

با مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر افزایش تولید فولاد در ایران، ظرفیت تولید مجتمع فولاد مبارکه در یک برنامه   3 ساله به 9 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

در همین حال رئیس کمیته عالی واگذاری سهام فولاد مبارکه، ضمن تأیید ارسال اطلاعات این شرکت برای پذیرش در بورس گفت: مدارک سهامداران جدید شرکت، اطلاعات صورت‌های مالی میاندوره‌ای با تأیید سازمان حسابرسی و تعیین قیمت مجتمع صبا که به فولاد مبارکه ملحق شده، از محورهای مهم این گزارش است.

امیرحسین نادری افزود: این شرکت در سال‌های80 تا 84  به ترتیب 105، 104، 269،  651 و 583 میلیارد تومان سود قبل از مالیات داشته است. وی تأکید کرد: درآمدهای ارزی حاصل از صادرات این شرکت به  39 کشور در سال‌های 80 تا 84 به ترتیب  118، 134، 112، 440 و 437‌ میلیون دلار بوده است.

این شرکت در سال 83 یکهزار و600 میلیارد تومان و در سال 84 یکهزار و 700 میلیارد تومان فروش داشته است.

توافق سه‌جانبه برای عرضه سهام فولاد مبارکه تا 3 هفته آینده

مسئولان سازمان‌های خصوصی‌سازی، بورس و وزارت صنایع برای عرضه سهام فولاد مبارکه در بورس، تا 3 هفته آینده، به توافق رسیدند.

به گفته غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی، تا پایان بهمن‌ماه و حداکثر تا 3 هفته دیگر ، 5 درصد سهام فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و در این خصوص با وزارت صنایع، سازمان بورس و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توافق‌های لازم انجام شده است.

به گزارش سازمان خصوصی‌سازی، او به عرضه پنج درصد سهام مس اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود شرکت ملی مس 500 میلیارد تومان در 10 ماه سود داشته باشد. این شرکت در مدت یادشده سود پیش‌بینی شده در بودجه‌اش را به‌طور کامل پوشش داده است.

وی افزود: در این صورت باید منتظر اعلام پوشش 100 درصدی سود اعلام شده و تعیین سودی معادل 922 ریال به ازای هر سهم شرکت مس در روزهای آینده باشیم.

به گفته او تا پایان بهمن‌ماه و حداکثر تا سه هفته دیگر، 5 درصد سهام فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود. در این خصوص با وزارت صنایع، سازمان بورس و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توافق‌های لازم انجام شده است.

کد خبر 15026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز