همشهری آنلاین: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اعلام کرد : در عرضه مجدد سهام شرکت تجهیزات سنگین هپکو بر اجرای شرایط قانونی تاکید می کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار ،‌دکتر علی صالح آبادی افزود: شرایط قبل از معامله و شرایط بعد از معامله نباید تغییر کند و در عرضه های عمده همه شروط موجود در آگهی باید اجرا شود تا عدالت در رقابت رعایت شده باشد.

وی تصریح کرد : بر این اساس اگر کسی نتواند در مهلت مقرر به تعهدات خود عمل کند پنج درصد از ارزش معامله به قیمت پایه ، به عنوان خسارت ضبط می شود .

رییس و سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در پاسخ به این سوال که آیا در بورس نقدینگی کافی برای پاسخ به عرضه سهام شرکتهای بزرگ دولتی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد : به اعتقاد من نقدینگی کافی وجود دارد ولی بخشی از آن پارک شده است که اگر فرصت و پتانسیل مناسب ایجاد شود به سمت خرید سهام می آید و شصت میلیون صف خرید برای سهام شرکت مس تاییدی بر این مطلب است .

دکتر صالح آبادی درباره بحث ارزان فروشی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران یاداور شد : پنج درصد از سهام برای کشف قیمت در بازار بورس عرضه می شود و بنابراین عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند و در حالی که در روز نخست سه درصد از سهام عرضه و قیمت آن بر اساس مکانیسم بازار تعیین شد و تقاضاهای مشخصی وجود داشت ، اعتقادی به ارزان فروشی سهام مس ندارم

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه گفت : سیاست های اصل 44 قانون اساسی روشن و صریح است و با توجه به عزم جدی سازمان خصوصی سازی برای اجرای این اصل و ادامه روند خصوصی سازی از دستگاههای اجرایی انتظار داریم که نهایت همکاری و همراهی را با سازمان خصوصی سازی چه در عمل و چه در اجرا داشته باشند.

دکتر صالح آبادی درباره عرضه شرکت های دولتی در مدت باقیمانده از سال 1385 خاطرنشان کرد : سهام شرکت هایی که آمادگی بیشتری داشته باشند ، تا پایان سال عرضه می شود و طبیعی است که عرضه سهام برخی از شرکتها به سال آینده موکول شود در حالی که با توجه به وضعیت و تجربه عرضه سهام شرکت ملی صنایع مس ایران ، بازار سرمایه برای عرضه سهام پتانسیل و آمادگی کافی دارد.

کد خبر 15864

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز