همشهری آنلاین: اعضای کمیته اجرایی تأسیس بورس کالا، در اولین جلسه هماهنگی موسسین شرکت این بورس انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی بورس فلزات، در این جلسه که نمایندگان حدود 70 درصد از سهامداران هیأت موسس شرکت سهامی بورس کالا حضور داشتند تعداد 16 متقاضی برای عضویت در کمیته اجرایی تأسیس این شرکت داوطلب شدند که پس از رأی‌گیری شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن روی ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، بانک ملت، کارگزاری فلزات مفید و کارگزاری خوشه چین به عنوان اعضای کمیته مذکور بیشترین آرا را کسب کردند.

براساس این گزارش حسینی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، هاشمیان دبیر کل بورس فلزات تهران و کبیری دبیر کل بورس کالای کشاورزی نیز کماکان به عنوان کمیته راه اندازی بورس کالا بر فعالیت کمیته اجرایی و پیشرفت کار ان نظارت خواهند داشت.

دراین جلسه، حسینی عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر بورس های سازمان بورس طی سخنانی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون جدید بازار اوراق بهادار کشور طی یک سال گذشته پرداخت.

وی گفت: شورای بورس در اواخر مهرماه مصوب کرد که برای بورس های کالایی نیز یک شرکت سهامی تأسیس شود و ترکیب سهامداران آن شامل 40 درصد نهادهای مالی، 10درصد کارگزاران فعال در بورس های فلزات و کشاورزی، 20 درصد صنوف و فعالین این دو بخش و 30 درصد نیز عموم مردم باشند.

حسینی افزود: بلافاصله پس از این مصوبه از سوی سازمان بورس کمیته 3 نفره ای شامل دبیران کل بورس های فلزات و کشاورزی و اینجانب مأموریت یافت که مقدمات این کار را فراهم کند و لذا فراخوان ثبت نام از متقاضیان عضویت در هیأت موسس شرکت سهامی بورس کالا منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست‌ها دستورالعملی برای نحوه بررسی شرایط متقاضیان و امتیازبندی و تخصیص سهام به آنها تهیه و طبق آن اقدام شد.

حسینی اظهار داشت: از این به بعد نیز دبیرخانه کلیه فعالیت‌های مربوط به راه اندازی شرکت بورس کالا در سازمان بورس فلزات تهران خواهد بود.

در ادامه این جلسه خواجه نصیر عضو کار گروه کمیته راه اندازی بورس کالا درباره دستورالعمل و نحوه تعیین معیارهای امتیازبندی و تخصیص سهام به شرکت های متقاضی عضویت در هیأت موسس شرکت بورس کالا توضیحات مبسوطی ارائه داد.

همچنین در این جلسه هاشمیان دبیر کل بورس فلزات تهران رئوس اقداماتی را که از این پس می بایست توسط کمیته اجرایی منتخب جهت تشکیل بورس کالا صورت گیرد تشریح کرد.

هاشمیان اظهار داشت: تعیین سهام برای عرضه عمومی، اعلام فراخوان برای پذیره نویسی عمومی، تهیه پیش نویس اساسنامه، دریافت وجوه مردمی برگزاری مجمع عمومی موسسین برای انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل و ثبت شرکت سهامی بورس کالا از جمله اقداماتی است که باید توسط کمیته اجرایی تا تأسیس این شرکت صورت گیرد.

کد خبر 11881

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز