گروه بورس: عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه درخواست پذیرش سهام شرکت ملی پالایش و پخش در بورس خبر داد.

سیدعلی حسینی، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های نفتی در بورس گفت: در حال حاضر شرکت ملی پالایش و پخش درخواست پذیرش خود را به سازمان بورس ارائه کرده  و سازمان بورس هم اکنون در حال بررسی شرایط پذیرش این شرکت بزرگ نفتی است.

وی در خصوص زمان واگذاری سهام شرکت‌های نفتی در بورس گفت: واگذاری سهام شرکت‌های نفتی تا سال 87 به طول می‌انجامد اما سعی ما این است که تا قبل از این زمان واگذاری سهام شرکت‌های نفتی در بورس آغاز شود.

حسینی در خصوص واگذاری سهام شرکت ملی پالایش و پخش تصریح کرد: ما امیدواریم هر چه زودتر شرایط واگذاری سهام این شرکت‌ها مهیا شود ضمن این که تعدادی از شرکت‌های نفتی هم اکنون درخواست پذیرش خود را به بورس اعلام کرده‌اند.

پیش از این مقامات وزارت نفت، اعلام کرده بودند سهام 120 شرکت نفتی قابل واگذاری 60 میلیارد دلار برآورد شده و این میزان سهام قابل عرضه در چارچوب سیاست‌های اصل 44 است.

علی کاردر رئیس کمیته اجرایی راهبردهای اصل  44 در وزارت نفت، با اعلام این مطلب گفته بود، تاکنون 7/1 میلیارد دلار از سهام زیرمجموعه شرکت‌ ملی نفت به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است 60 میلیارد دلار دیگر در قالب سیاست‌های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته او در حال حاضر گروههای تخصصی تشکیل شده، مشغول قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های تحت پوشش وزارت نفت برای واگذاری هستند.

بر این اساس سهام 120 شرکت فعال در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های گاز استانی در حال قیمت‌گذاری هستند.

عرضه سهام مس

براساس این گزارش سیدعلی حسینی ،در ادامه از برگزاری جلسه‌ای برای تعیین قیمت سهام شرکت صنایع ملی مس ایران خبر داد.وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای برای تعیین قیمت پایه هر سهم و نحوه عرضه شرکت مس برگزار خواهد شد.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: شرکت صنایع ملی مس تمامی اطلاعات لازم را به سازمان بورس اعلام کرده و تنها موضوع تعیین قیمت این سهم باقی مانده است.

بورس کالا

سیدعلی حسینی همچنین از برگزاری اولین جلسه کمیته اجرایی بورس کالا خبر داد.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: امروز اولین جلسه کمیته اجرایی بورس کالا برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسه هماهنگی مؤسس بورس کالا امروز اولین جلسه کمیته اجرایی بورس کالا برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اجرایی برگزار می‌شود.

حجم مبنا و دامنه نوسان

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره  ایجاد تغییرات در حجم مبنا و دامنه نوسان گفت: ما جلساتی را به طور مستمر در این خصوص برگزار می‌کنیم اما در حال حاضر تصمیمی برای تغییر در دامنه نوسان و حجم مبنا وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تلاش ما این است تا هر چه زودتر شرکت بورس تشکیل شود و اگر تصمیمی قرار است در این زمینه اتخاذ شود با هماهنگی و همفکری این شرکت انجام شود.

کد خبر 12279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز