یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه بورس: سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت خود را از برگزاری جلساتی که برای کمک به تعادل و هماهنگی بازار سهام انجام می‌شود، اعلام کرد.

سید علی حسینی عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌‌وگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: تشکیل شرکت بورس و سهامدار شدن شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و کارگزاری نوعی حس همکاری در بین این شرکت‌ها ایجاد کرده و این شرکت‌ها با برگزاری جلسات خودجوش سعی در همیاری و کمک به بازار را دارند.

وی افزود: در این‌باره سازمان بورس نیز از برگزاری چنین نشست‌هایی حمایت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بورس در برگزاری چنین جلساتی نقش داشته است یا خیر گفت: این جلسات عمدتاً به صورت خودجوش برگزار می‌شود اما براساس قانون، نظم بخشیدن و حفظ یکپارچگی بازار نیز جزو وظایف سازمان است.

به گفته حسینی براساس مفاد ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار انجام هماهنگی برای ساماندهی و حفظ یکپارچگی و کنترل بازار از وظایف بورس است که در مواد قانون به آن اشاره شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سازمان بورس همواره با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، فعالان بازار و همچنین سهامداران خرد در ارتباط بوده و جلساتی را نیز برای هماهنگی برگزار کرده است.

بورس کالا

حسینی در ادامه از برگزاری دومین جلسه اجرایی بورس کالا خبر داد و گفت: امروز دومین جلسه هیأت اجرایی شرکت سهامی بورس کالا برگزار خواهد شد.وی تأکید کرد: در این جلسه بخشی از اساسنامه پیشنهادی شرکت بورس کالا بررسی خواهد شد.

عرضه سهام مس

عضو هیأت مدیره سازمان بورس در ادامه بار دیگر به آمادگی کامل سازمان بورس برای عرضه سهام شرکت مس تأکید کرد. سازمان بورس برای عرضه سهام شرکت مس آمادگی کامل دارد و از نظر بورس هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: پیگیری لازم در حیطه وظایف سازمان بورس در خصوص عرضه این سهم انجام شده اما به دلیل هماهنگ نبودن شرکت مس و ایمیدرو برای برگزاری جلسه هماهنگی با کارگزاری بانک صنعت و معدن و مسایل دیگر عرضه این سهام به تعویق افتاد.

حسینی تأکید کرد: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی با برگزاری جلسات فشرده با ایمیدرو در حال پیگیری موضوع است.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: ما مباحثی که در مورد عرضه سهام شرکت مس به سازمان بورس مربوط می‌شد انجام داده‌ایم و آخرین اطلاعات شرکت مس را در قالب اطلاعیه‌هایی به سهامداران اعلام کردیم اما مسایل دیگر در خصوص عرضه این سهم در بورس باید انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کنونی زمان مناسبی برای عرضه مس در بورس است گفت: به هر حال بازار سرمایه در هر مقطعی تحت تأثیر یک سری پارامترها قرار دارد و ما نمی‌توانیم عرضه سهام به مردم را به تعویق بیندازیم.

وی گفت: از دید ما در حال حاضر عرضه سهام شرکت مس می‌تواند روح جدیدی به بازار بدمد، زیرا  به هر حال با ورود شرکت‌های جدید فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی برای سهامداران ایجاد می‌شود، ضمن این که ارزش بازار ما نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 13343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز