شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه بورس: دوشنبه 14 اسفند 5 درصد سهام شرکت مپنا در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اطلاع رسانی بورس ، موسی رفان مدیرعامل مپنا در این باره گفت: مپنا در کوتاه مدت سود نقدی پرداخت نخواهد کرد. اگر سهامدار جزء نقدینگی لازم داشته باشد می‌تواند از محل سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه، آن را تأمین کند.

در سال 85 حدود 70 تومان سود برای هر سهم پیش بینی شده است به این معنا که با افزایش سرمایه، به هر سه سهم، دو سهم جدید تعلق می‌گیرد که با توجه به عرضه سهام در بورس به راحتی قابل خرید و فروش است.

او در باره  شرکت‌های زیرمجموعه مپنا توضیح داد: در مجموع 22 شرکت زیرمجموعه داریم که دو شرکت مپنا بین‌الملل و توربین سازی مپنا بزرگترین آنها به شمار می‌روند. مپنا بین‌الملل به عنوان بازوی بازرگانی و تأمین مالی مجموعه گروه توانسته است فعالیت شرکت را در 12 سال اخیر بیمه کند.

او به  خریداران سهام مپنا توصیه کرد: سرمایه‌گذاران عملیات گذشته شرکت را ببینند و بررسی کنند که شرکت از کجا به کجا رسیده است. برای سال 85 حدود 795 ریال درآمد برای هر سهم پیش بینی شده است.

برای سال 86 نیز پیش بینی ما حدود 579 ریال است. نگاهی به عملیات شرکت نشان می‌دهد که خرید آنها مانند خرید طلاست که تنها از محل ارزش افزوده آن سود خوبی نصیب سهامداران خواهد کرد. ضمن این که مپنا در جمع 15 شرکت برتر کشور از نظر فروش محصولات قرار دارد.

کد خبر 17031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز