دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: شرکت ملی صنایع مس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای ثبت افزایش سرمایه و تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود، آخرین گام را برای عرضه سهام این شرکت بزرگ دولتی در بورس برداشت.

به گزارش همشهری، در حالی که پیش از این یکی از دلایل به تعویق افتادن عرضه سهام شرکت مس در بورس منتشر شدن جزئیات افزایش سرمایه این شرکت اعلام شده بود، روز یکشنبه سازمان بورس و اوراق بهادار رسماً موضوع ثبت افزایش سرمایه و تعدیل پیش‌بینی درآمد شرکت مس را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، سرمایه شرکت مس از 370 میلیارد تومان به 578 میلیارد تومان افزایش یافته است. به این ترتیب این شرکت در حال حاضر از لحاظ سرمایه بزرگترین شرکت بورس محسوب می‌شود.

در حالی  که از ابتدای پاییز تاکنون مسئولان سازمان بورس و سازمان خصوصی همواره وعده داده‌اند، سهام شرکت مس تا 2 هفته آینده عرضه خواهد شد. اما گزارش‌های دیگر از وجود برخی اختلاف‌نظرها در مورد قیمت‌گذاری سهام شرکت مس حکایت داشت.

اما خبرگزاری ایسنا روز گذشته در گزارشی به نقل از غلامرضا حیدری کرد زنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی، زمان عرضه سهام شرکت مس را 24 دی ماه اعلام کرد.

وی در این باره گفت: تاکنون چندین جلسه برای تعیین قیمت شرکت مس تشکیل شده، تا اینکه در روز شنبه 16 دی ماه در یک جلسه 7ساعته در سازمان بورس زمان عرضه شرکت مشخص شد و مقرر شد از روز یکشنبه هفته آینده (24 دی‌ماه) 5 درصد از سهام شرکت مس برای کشف قیمت در بورس عرضه شود.

این گزارش حاکیست، شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در گزارش خود پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال 85 مبلغ 922 ریال اعلام کرده است. شرکت مس پیش از این درآمد هر سهم خود را با سرمایه 370 میلیارد تومان 445 ریال اعلام کرده بود که دلایل این تعدیل را بازپرداخت بخش عمده‌ای از تسهیلات ریالی آتی سال 85
(با توجه به فروش محصولات)، تغییرات نرخ جهانی مس و افزایش مقدار فروش فرومولیبدن اعلام کرده است.

همچنین شرکت مس اعلام کرده است، پیش‌بینی قبلی براساس نرخ 3 هزار و 800 دلار مس صورت گرفته بود. هیأت مدیره شرکت مس همچنین اعلام کرده در نظر دارد 10 درصد سود سال جاری را بین سهامداران تقسیم کند.

بر پایه این گزارش، شرکت مس همچنین اعلام کرده‌است: طرح سونگون اهر (فاز یک) با سرمایه‌گذاری به مبلغ 5 هزار و 53 میلیارد ریال در آبان ماه امسال تکمیل شده و تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین شرکت پروژه کارخانه اسید سولفوریک سرچشمه کرمان با برآورد سرمایه‌گذاری 520 میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و این طرح در سال 86 به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 12830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز