گروه بورس: مسئولان سازمان خصوصی‌سازی همزمان با اعلام عرضه سهام 6 شرکت دولتی از افزایش فشارها برای واگذاری بانک‌ها و بیمه‌ها خبر می‌دهند.

در این میان خبرگزاری مهر به نقل از اسماعیل غلامی از فشارهای وزارتخانه‌هایی همچون صنایع و معادن، مخابرات و نیرو به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی در قالب توزیع سهام عدالت خبر داد و گفت: بر همین اساس، درصددیم سهام آنها را در مرحله دوم سهام عدالت واگذار کنیم.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی گفت: با توجه به فشار سازمان خصوصی سازی به وزارت خانه هایی همچون صنایع ، نیرو و مخابرات برای واگذاری بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت ، این وزارتخانه‌ها به سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد معترض هستند که چرا واگذاری سهام شرکت‌ها از خود این وزارت خانه آغاز نمی شود.

اسماعیل غلامی با اشاره به سبد سهام تهیه شده برای واگذاری سهام های مشمول اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: سهام شرکت‌های دولتی واگذار شده ، معمولا از این چند وزارتخانه بوده است.

عضو هیأت عامل سازمان خصوصی سازی از تشکیل کمیته ای برای واگذاری بانک ها وبیمه ها در وزارت اقتصاد زیر نظر معاونت بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی خبرداد و تصریح کرد: البته بانک ها با مشکلاتی از جمله بدهی های دولت به سیستم بانکی و مشخص شدن وضعیت حساب های خاصی که بین آنها وجود دارد، روبرو هستند.

وی گفت: به سازمان بورس موضوع  دریافت اطلاعات و انجام کارهای مقدماتی بانک های تجارت ، ملت ، صادرات و رفاه اعلام شده تا برای انجام واگذاری سهام آنها از طریق بورس نیز آمادگی های لازم انجام شود.غلامی یکی از عمده ترین مشکلات بانک‌ها را  اخذ نشدن  وثیقه‌های قانونی از شرکت های دولتی که از این بانک ها در گذشته وام دریافت کرده اند، اعلام کرد و افزود: در ابتدا باید تکلیف این وثیقه‌ها مشخص شود.

وی همچنین از تشکیل سه کارگروه در بانک ها برای این منظور خبرداد و گفت:  بخشی از کارهای این کارگروه ها انجام و به وزیر اقتصاد نیز گزارش شده است.

عرضه سهام 6 شرکت دولتی

از طرف دیگر معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در گفت و گوبا ایسنا خبرداد: افزایش در میزان سهام ترجیحی مستلزم مصوبه هیات عالی واگذاری و هیات دولت است که حداکثر ظرف یک ماه آینده این مصوبه را اخذ خواهیم کرد.

سید مهدی عقدایی به افزایش میزان مبلغی که به کارگران بابت سهام اختصاص خواهد یافت اشاره کرد و گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده این مصوبه برای افزایش مبلغ واگذاری برای سهام به کارگران اخذ خواهد شد.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی هم‌چنین از مزایده 6 شرکت دولتی در هفته آینده خبر داد و افزود: سهام شرکت‌هایی که در روز‌های گذشته آگهی آن‌ها منتشر شده بود در روز چهارشنبه هشتم آذرماه مزایده آن‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 9260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز