گروه بورس: یکبار دیگر و در دقیقه 90 برنامه واگذاری سهام دولتی از طریق بورس و مزایده تغییر کرد.

پیش از این مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه‌های متعدد با خبرگزاری‌ها از تعیین نحوه قیمت‌گذاری و عرضه سهام 20 شرکت دولتی خبر داده بودند.

آنها می‌گفتند، سهام 15 شرکت هم، از طریق بورس عرضه خواهد شد. اما آن‌طور که رئیس هیئت عامل سازمان خصوصی‌سازی به خبرگزاری مهر گفته، نحوه واگذاری سهام 20 شرکت دولتی در قالب سهام عدالت تغییر کرده ضمن این‌که برنامه عرضه سهام 15 شرکت که قرار بود به صورت عمده و از طریق بورس و مزایده در ماه جاری عرضه شود دچار تغییراتی شده است.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه تصریح کرده، موضوع واگذاری سهام 20 شرکت دولتی هنوز در دستور کار دولت قرار دارد و مجوز آنها تاکنون اخذ نشده است.

به گفته او شرایط واگذاری دو هزار و 500 میلیارد تومان سهامی که قرار بود به 5 میلیون نفر از واجدان شرایط از ششم آبان ماه در 30 استان کشور و در قالب سهام عدالت واگذار شود نیز با تغییرات عمده روبه‌رو بوده است.

این گزارش حاکی است، پیش از این اعلام شده بود در 6 آبان ماه وزیران اقتصاد و تعاون در نشستی مشترک درباره واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری 30 استان کشور در قالب طرح سهام عدالت تصمیم خواهند گرفت که ظاهراً این جلسه به تعویق خواهد افتاد.

کد خبر 6338

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز