گروه بورس: سهام شرکت فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت دولتی در قالب اصل 44 ، پس از شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری،‌ با واگذاری سهام فولاد مبارکه روند واگذاری سهام دولتی در بورس شدت می‌گیرد و می‌توان امیدوار بود با آغاز این روند، بازار سهام هم رونق دوباره‌ای را تجربه کند.

براساس گزارش‌های دریافتی پس از واگذاری سهام شرکت صنایع مس ایران که هم اکنون مراحل قیمت‌گذاری خود را طی می‌کند. سهام شرکت فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود.

اگرچه مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه معتقد است، روند واگذاری سهام این شرکت در بورس بیش از 4ماه به طول می‌انجامد اما مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار معتقدند، این سهام زودتر از این مدت آماده واگذاری خواهد بود.

طبق اخبار دریافتی قرار است روند قیمت‌گذاری سهام فولاد مبارکه، پس از تعیین تکلیف نرخ سهام صنایع مس ایران و نحوه قیمت‌گذاری آن ‌و همچنین روش قیمت‌گذاری و عرضه این سهم در بورس و با تبعیت الگوی شرکت مس آغاز شود.

گفته می‌شود، در جلسه‌ای که در روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد نحوه قیمت‌گذاری شرک مس مشخص می‌شود. براین اساس راه برای حرکت سهام فولاد مبارکه در چرخه واگذاری و عرضه در بورس باز می‌شود.

طبق برنامه دولت قرار بر این است که در یک فرآیند برنامه‌ریزی شده زمانی، تا سقف 80 درصد از سهام فولاد مبارکه واگذار شود که 25درصد آن در قالب سهام عدالت خواهد بود.

برهمین اساس سازمان حسابرسی ایران نیز اعلام کرده آیین‌نامه قیمت‌گذاری سهام را تدوین کرده و هفته آینده این آیین‌نامه را تقدیم وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌کند.

هوشنگ نادریان، رئیس سازمان حسابرسی با اشاره به اینکه قرار بود دو هفته قبل آیین‌نامه قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دولتی به وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیم شود، به ایسنا گفت: آیین‌نامه قیمت‌گذاری سهام به دلایلی و با تأخیر، هفته آینده در کمیته مربوطه بورس، نهایی و به وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیم می‌شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد با تدوین این آیین‌نامه در سوی سازمان حسابرسی مشکلاتی که پیش از این بر سر تعیین قیمت سهام شرکت‌ها وجود داشت مرتفع شود.

کد خبر 8055

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز