چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه بورس: آخرین آمار دریافتی نشان می‌دهد، به رغم تشکیل صف‌های عرضه، معادن همچنان پرطرفدارترین سهام بورس تهران به حساب می‌آیند.

به گزارش همشهری، طبق آمار عملکرد دو هفته سپری شده از زمستان 85 ، شرکت‌های تولیدکننده موادمعدنی همچنان با بیشترین حجم تقاضا در بورس روبه‌رو هستند. این اتفاق در حالی روی داده که از اواخر پاییز صف سنگین عرضه برای فروش برخی سهام معدنی تشکیل شده است.
در دو هفته گذشته 5هزار و 100نفر 430 میلیاردریال از نقدینگی شان را برای خرید سهام 5 شرکت معدنی پرداختند. در این مدت ارزش سهام هر5 شرکت یاد شده بین 2تا5 درصد کاهش یافت.
طبق این آمار توسعه معادن روی در دو هفته نخست زمستان پرطرفدارترین سهام معدنی در بورس بوده به طوری که 40 درصد کل تقاضای موجود به سمت سهام این شرکت حرکت کرده است.
این گزارش حاکی است: تولید‌کنندگان مواد پتروشیمی و شیمیایی در دو هفته اخیر با جذب دو هزار و 500خریدار دومین گروه پرطرفدار بورس لقب گرفتند. ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به سوی این گروه در مدت یاد شده به 186 میلیاردریال رسید.
در این گروه پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی اراک 60درصد کل حجم دستور خریدها را به خود جذب کردند. پتروشیمی خارک نیز بالاترین حجم نقدینگی را به خود اختصاص داد.
خودروسازان بورس در آغاز زمستان شروع چندان امیدوار کننده‌ای نداشتند. این گروه که همواره به طور سنتی در صدر جدول مبادلات بورس تهران جای داشتند در دو هفته گذشته به رتبه سوم تنزل کرده است. دو شرکت ایران خودرو و ایران خودرو دیزل پرطرفدارترین سهام زمستانی در گروه خودرو بوده‌اند. در این مدت یکهزار و 800 نفر در صف خرید 36 میلیون سهم از سهام شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی فعال بورس ایستادند. ارزش کل مبادلات انجام شده در این گروه به 75میلیاردریال رسید.
براساس این گزارش بانک‌ها نیز پس از یک دوره رکود کامل بار دیگر زمستانی امیدوارکننده را آغاز کرده‌اند در دو هفته گذشته، یکهزار و 500 نفر در صف خرید سهام سه بانک خصوصی فعال در تالار‌های بورس ایستاده‌اند. ارزش کل دادوستدهای این گروه 5/66میلیاردریال تخمین زده می‌شود.
انبوه سازان نیز دیگر گروهی هستند که بار دیگر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته‌اند. رونق دوباره بخش مسکن موجب شده، در آغاز زمستان820 نفر 5/87 میلیاردریال از نقدینگی‌شان را برای خرید سهام شرکت‌های انبوه‌ساز فعال در بورس بپردازند.
کد خبر 12463

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز