چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه بورس: در معاملات بورس تهران صف‌های سهامداران برای خرید سهام بانک‌ها از مرز 30میلیون سهم فراتر رفت.

به گزارش همشهری، معاملات بورس تهران در حالی رقم خورد که اغلب سهامداران در پی خرید سهام بانک‌ها بودند. براساس جریانی که طی روزهای گذشته آغاز شده است، جریان بازار سهام در حال حرکت به سمت سهام بانک‌ها است.
در معاملات روز گذشته  45هزار میلیون ریال از نقدینگی بازار روانه خرید سهام بانک‌های پارسیان، اقتصاد نوین و کارآفرین شد که در این میان صف‌های خرید سهام بانک پارسیان بسیار سنگین‌تر است. در حالی که هنوز تکلیف هیأت مدیره این بانک مشخص  نیست و سهامداران در انتظار معرفی نمایندگان ایران خودرو به عنوان سهامدار عمده این بانک هستند.
دیروز سهامداران  2هزار و  348سهامدار دستور برای خرید 23میلیون و200هزار سهم بانک پارسیان در کارگزار‌ی‌ها پر کردند. سهامداران همچنین برای خرید سهام بانک اقتصاد نوین صفی معادل  5/5 میلیون سهم تشکیل دادند.
صف‌های خرید سهام بانک کارآفرین نیز به یک میلیون و   300 هزار سهم رسید.
برپایه این گزارش، در معاملات روز گذشته شرکت‌های کالسیمین و فرآوری مواد معدنی نیز از جمله سهام پرطرفدار بازار بودند، به طوری که در معاملات دیروز   82 هزار میلیون ریال از نقدینگی بازار برای خرید  2میلیون و   300هزار سهم کالسیمین واریز شد.
این گزارش حاکیست، اگرچه  طی دو هفته اخیر سهام بانک‌ها با اقبال بازار مواجه شده‌اند، اما سهام شرکت‌های گروه معادن همزمان با اقبال بانک‌ها در جدول عرضه بازار قرار گرفته‌اند و سهامداران برای فروش سهام خود در این شرکت‌ها صف بسته‌اند، به طوری که دیروز شرکت‌های سنگ آهن گل‌گهر، چادرملو، توسعه معادن روی و لیزینگ صنعت  و معدن همچنان با صف‌های فروش سهامداران روبه‌رو بودند، به طوری که صف‌های فروش این گروه به 5/22  میلیون سهم رسید که در این میان سهم توسعه معادن روی با 15میلیون سهم از دیگر شرکت‌ها بیشتر بود، لیزینگ صنعت و معدن نیز دیروز با صف فروش  3میلیون سهمی مواجه شد.
همچنین سرمایه‌گذاری بهمن و زامیاد نیز همچنان با فشار سنگین عرضه روبه‌رو هستند.
کد خبر 12464

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز