همشهری آنلاین: پرونده سه تن از کارکنان سازمان بورس به اتهام سوء استفاده یا فروش اطلاعات نهانی به مراجع قضایی تحویل شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: از زمان لازم الاجرا شدن قانون جدید بازار سرمایه در سال 85 ، پرونده سه تن از کارکنان این سازمان به مراجع قضایی تحویل شده است.

به گزارش اطلاع رسانی بورس، علی صالح آبادی با تاکید بر عزم جدی سازمان بر شفاف سازی بازار و دسترسی یکسان و عادلانه همگانی به اطلاعات گفت: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه اطلاعات شرکت ها پیش از انتشار عمومی در اختیار برخی افراد فرصت طلب قرار گرفته است ،مدیریت حراست سازمان به طور جدی موضوع را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه این شائبه ایجاد شده بود که سازمان اطلاعات را پس از استفاده در اختیار بازار قرار می دهد افزود: سازمان عناوین اتهامی را جداگانه و به طور دقیق بررسی و مستندات و مدارک هر یک از آنها را به تفکیک و بر اساس مواد 46 و 52 قانون جدید تکمیل کرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران در پیگیری این موضوع تصریح کرد : با احراز وقوع بزه انتسابی پرونده های مطرح شده با عنوان اتهامی سوء استفاده از اطلاعات نهانی همراه با مدارک و مستندات به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل شد.

صالح آبادی با اشاره به وظیفه سازمان در حفظ و صیانت اطلاعات منتشر نشده و محرمانه ، بر برخورد قاطع با متخلفان در هر سطح و رده و جلوگیری از هرگونه بی عدالتی تاکید کرد .

همچنین پرونده یکی از کارکنان سازمان نیز در ارتباط با همین موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است .

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشکر از فعالیت های خانم مداحی در دوران سرپرستی اداره ناشران یادآور شد : استعفای مداحی با این پرونده هیچ ارتباطی ندارد و او برای ادامه تحصیل از این سمت کناره گیری کرده است ولی همچنان به عنوان مشاور و به طور پاره وقت با سازمان همکاری می کند.

کد خبر 11722

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز