گروه بورس: استراتژی‌های دومین شرکت بزرگ بورس تهران برای کاهش صف‌های فروش اعلام شد.

شرکت‌ سرمایه‌گذاری غدیر در یک‌سال‌ونیم گذشته به طور مداوم با صف طولانی عرضه سهام مواجه بوده.

این شرکت 80 هزار سهامدار دارد که همین موضوع مسأله را بغرنج‌تر کرده است.

حجت‌اله صیدی- قائم مقام مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر- در گفت‌وگو با همشهری در این باره گفت: استراتژی کنونی غدیر حرکت به سوی کسب سودهای عملیاتی و قابل تقسیم است.

وی افزود: بر اساس اساسنامه غدیر سودهای حاصل از خرید و فروش سهام، قابل تقسیم بین سهامداران نیست.

وی در خصوص دلایل اتخاذ چنین برنامه‌ای در غدیر گفت: ما اصلا امکان کسب سودی در حد 300 تا 400میلیارد تومان را در بازار ثانویه در شرایط کنونی نمی‌دیدیم. در نتیجه تصمیم گرفته شد تا سودهای عملیاتی که قابل تقسیم بین سهامداران باشد افزایش پیدا کند.

صیدی تصریح کرد: به همین دلیل به سراغ منابع مستمر و جاری سود رفتیم و با خرید شرکت‌هایی در بازار اولیه، درصدد افزایش سود عملیاتی شرکت هستیم.

قائم مقام مدیرعامل غدیر در خصوص نارضایتی برخی از سهامداران از وضعیت کنونی غدیر گفت: در هر صورت، ما حرکت بزرگی را در غدیر به‌منظور تغییر پورتفوی آغاز کردیم. در نتیجه همین موضوع روند کاری و درآمد شرکت را تا مدتی تحت تأثیر این تغییر و تحولات قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه غدیر متنوع کردن پورتفوی سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر پورتفوی غدیر به ترتیب در صنایع پتروشیمی، ساختمان و مسکن، سیمان، صنایع انرژی‌بر مانند آلومینیوم و فولاد و نهایتاً خدمات برتر است.

صیدی تأکید کرد: اکنون 2سال از استراتژی 5ساله غدیر برای تغییر پورتفوی شرکت طی شده و هم‌اکنون وارد سال سوم اجرای این طرح شده‌ایم.

وی افزود: سودهای عملیاتی برای غدیر دارای 2 ویژگی هستند؛ اول اینکه قابل تقسیم هستند و دوم اینکه مستمر هستند.

قائم‌مقام مدیرعامل غدیر در خصوص زمان بازگشایی نماد غدیر در بورس گفت: ما اطلاعاتمان را به بورس ارائه کردیم اما حسابرس نیز باید نظر خود را در مورد این اطلاعات ارائه کند.

بنا بر این تا انتهای ماه جاری پس از اعلام نظر حسابرس نماد شرکت غدیر مورد بازگشایی قرار خواهد گرفت.در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری غدیر 80هزار سهامدار دارد.

کد خبر 11907

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز