یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: سرانجام پس از دو روز سکوت، مسئولان بورس تهران دلایل ابطال دوباره معامله فروش سهام هپکو را اعلام کردند.

شورای بورس عصر چهارشنبه 27 دی، حکم به ابطال معامله فروش 61 درصد سهام دولت در شرکت هپکو داد.این میزان سهام را شرکت خصوصی  واگن کوثر خریده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار،‌ علی صالح‌آبادی گفت: براساس شرایط معامله،‌ بخش نقدی آن باید حداکثر تا 15 روز کاری پس از معامله تسویه و بابت بقیه ثمن معامله که معادل 70 درصد بود فرم خارج از پایاپای به سازمان بورس ارایه می‌شد.

وی افزود: خریدار، خواهان تمدید مهلت به مدت دو هفته بود که این موضوع خلاف مصوبه شورای عالی بورس بود و این درخواست باید در شورای بورس مطرح و به تصویب و تایید شورا می‌رسید.

سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد: مطرح شدن این درخواست در شورای بورس در صورتی بود که بخش نقدی یعنی بیش از 210 میلیارد ریال، در مهلت مقرر پرداخت می‌شد که متأسفانه از این مبلغ فقط 202 میلیارد ریال به حساب واریز شده بود و بنابراین طبق مقررات بورس،‌ معامله نمی‌توانست قطعی شود.

صالح‌آبادی تاکید کرد: علاوه بر این کارگزار فروشنده نیز،‌ فرم خارج از پایاپای را بابت بخش غیر نقدی معامله به سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل نداد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در شرایط آگهی معامله، ‌حداکثر مهلت 15 روز اعلام شده بود،‌ تمدید مهلت به عدالت معامله لطمه می‌زد زیرا در این معامله رقبای زیادی وارد شدند و خریدار بر اساس رقابت مشخص شد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با توجه به شرایطی که در این معامله ایجاد شد، آگهی مجدد به قیمت پایه معامله قبلی منتشر و به ز‌ودی معامله آن انجام می‌شود.

صالح‌آبادی یادآور شد: خریدار معامله ابطال شده نیز می‌تواند بار دیگر در رقابت وارد شود و سهام هپکو را خریداری کند.

کد خبر 13880

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز