گروه بورس: عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از اجرایی شدن نرم‌افزار جدید بورس در اردیبهشت ماه سال 86 خبر داد.

احمد احمدپور، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با همشهری، ضمن اعلام این خبر افزود: مراحل اجرای عملیات سخت‌افزاری نرم‌افزار آتوس در حال انجام است و به طور قطع از بهار سال آینده معاملات بورس تهران با استفاده از نرم افزار جدید انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این نرم‌افزار در فروردین یا حداکثر اردیبهشت‌ماه سال آینده در بورس تهران نصب و اجرا خواهد شد گفت: مزایده انجام عملیات سخت افزاری به پایان رسیده و طی چند روز آینده شرکتی که باید کار اجرا و تحویل سخت افزار مذکور را برعهده بگیرد مشخص می‌شود.

به گفته احمدپور شرکت‌های حاضر در این مزایده همگی ایرانی هستند و براساس قرارداد با شرکت فرانسوی (مجری طرح نرم افزار آتوس) مراحل سخت افزاری این نرم افزار باید به زودی به پایان برسد.

احمدپور در خصوص ویژگی نرم افزار جدید بورس گفت: نرم افزار جدید به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت اجرای ابزارهای مالی جدید مانند آپشن‌ها و فیرچر را داراست.

وی تصریح کرد: در صورتی که اجرای ابزارهای جدید در شورای بورس به تصویب برسد این نرم افزار به راحتی قادر به اجرای آنها خواهد بود.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: نرم افزار کنونی بورس در سال 72 و باتوجه به حجم معاملات آن سال خریداری شده است در نتیجه به هیچ عنوان جوابگوی معاملات کنونی نیست.

وی با بیان اینکه با ایجاد تالارهای منطقه‌ای در 22 استان حجم بازار نسبت به گذشته بزرگتر شده است خاطر نشان کرد: نرم افزار کنونی باتوجه به حجم کنونی معاملات کندشده و کارگزاران با این نرم افزار مشکلات زیادی دارند اما نرم افزار جدید قادر است تا چندین برابر معاملات حال حاضر بورس را جوابگو باشد.

به گفته احمدپور نرم افزار آتوس کارایی خود را در کشورهای مختلف از جمله مالزی به اثبات رسانده و این کشورها از کارایی این نرم‌افزار رضایت کامل دارند.

وی با بیان اینکه نرم افزار آتوس تحت سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود افزود: در حال حاضر بخش خدمات بورس (مدیریت فناوری‌) آموزش نرم افزار آتوس را در بخش‌های مختلف آغاز کرده است.

کد خبر 13238

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز