چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی نشان می‌دهد، عرضه سهام شرکت مس چهره بازار سرمایه را تغییر داده است.

طبق این آمار در حال حاضر شرکت مس با ارزش بازاری معادل 22 هزار و 300 میلیارد ریال 6 درصد کل ارزش بازار سهام تهران را به خود اختصاص داده و به بزرگترین شرکت بورس تبدیل شده است.

به این ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که ظرف دو سال گذشته با بازارگردانی و متوقف نگهداشتن نماد تلاش کرده ارزش سهام خود را حفظ کند، به رتبه دوم در جدول بزرگان بورس تهران تنزل کرده است.

در حال حاضر ارزش کل سهام غدیر 20 هزار و 619 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

غدیر در هفته گذشته پیش‌بینی سود عملکرد خود را 150 میلیارد تومان کاهش داد، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود به محض بازگشایی نماد، ارزش سهام این شرکت با سقوطی سریع مواجه شود، بنابر این انتظار بازار بر این است که غدیر در صورت ادامه نیافتن حمایت‌های غیرمنطقی از آن، تا رتبه‌های هشتم تا دهم جدول بورس پایین بیاید.

طبق این آمار شرکت پتروشیمی خارک در رتبه سوم جدول شرکت‌های بزرگ بورس ایستاده است.

روند رو به رشد قیمت سهام این شرکت در یک ماه اخیر متوقف شده و صف‌های فروش طولانی برای سهام پتروشیمی خارک ایجاد شده است. در حال حاضر ارزش سهام این شرکت 20 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

در این میان سایپا نیز با توجه به ارزش 18 هزار میلیارد ریالی‌اش 9/4 درصد از کل ارزش بازار سهام تهران را به خود اختصاص داده و در رتبه چهارم بورس جای گرفته است.

رتبه پنجم جدول بورس هم به گل‌گهر اختصاص یافته، ارزش سهام این شرکت معدنی به 13 هزار و 600 میلیارد ریال رسیده است.

خریداران

شرکت مس که نامش این هفته در بورس تهران عرضه شد، در همین مدت کوتاه توجه 5 هزار خریدار را به خود جلب کرده است. این تعداد خریدار در مجموع 210میلیون سهم شرکت مس را با پرداخت رقمی معادل 800 میلیارد ریال به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌اند.

به این ترتیب شرکت مس عنوان دومین سهام پرطرفدار بورس را ظرف دوره سپری شده از بهمن ماه به خود اختصاص داده است.

در این مدت تعداد خریداران سهام بانک پارسیان از 5 هزار و 200 نفر فراتر رفته و این شرکت را در صدر جدول سهام پرطرفدار بورس در بهمن‌ماه نشانده است.

شرکت‌های معادن و فلزات، ایران‌خودرو و سایپا 3شرکت دیگری هستند که در جمع 5شرکت اول بازار از نظر حجم تقاضا جای گرفته‌اند.

کد خبر 15228

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز