چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه بورس: سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به شایعات روزهای اخیر اعلام کرد، سهام شرکت ملی صنایع مس را ارزان نفروخته است.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر افزود: قیمت سهام شرکت مس بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص شد، در نتیجه نمی‌توان گفت سهام این شرکت ارزان فروخته شده است.

وی تصریح کرد: سهامی که برای اولین بار در بورس عرضه می‌شود هیچ قیمت پایه‌ای ندارد و بنابراین، بر اساس مصوبه هیأت وزیران، قوانین بورس و همچنین ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی قیمت سهام شرکت‌های قابل واگذاری بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

عقدایی همچنین اخبار مربوط به بررسی قیمت عرضه سهام شرکت ملی مس توسط وزارتخانه‌های اقتصاد و صنایع را تکذیب و بر قانونی بودن روند قیمت‌گذاری اولین شرکت مشمول اصل 44 تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در ابلاغیه بند «الف» اصل 44 قانون اساسی آمده است که قیمت سهام شرکت‌های دولتی مشمول بند «ج» باید از طریق بورس تعیین شود.

معاون واگذاری ساختمان خصوصی‌سازی همچنین در گفت‌وگویی دیگر با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که چرا خریداران سهام مس بیشتر دولتی بودند گفت: حدود 297 ایستگاه معاملاتی در معامله مس شرکت کردند که به هر ایستگاه 600 هزار سهم قابلیت خرید داده شده بود، بنابراین با این سهمیه‌بندی همه می‌توانستند به خرید این سهم بپردازند و هیچ محدودیتی وجود نداشت.

سید مهدی عقدایی همچنین از واگذاری سهام شرکت فولاد مبارکه دومین شرکت مشمول اصل 44 قانون اساسی تا 20 روز آینده خبر داد و گفت: فولاد مبارکه اطلاعات خود را به بورس ارسال کرده و ظرف 20 روز آینده سهام این شرکت نیز در بورس عرضه خواهد شد.

به گفته وی سود هر سهم فولاد مبارکه در سال 84 ، 369 ریال بوده و این شرکت برای سال جاری مبلغ 260 ریال به ازای هر سهم سود پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، سرمایه فولاد مبارکه در حال حاضر یک‌هزار و 580 میلیارد تومان است و مجموع پیش‌بینی سود این شرکت برای سال جاری 410 میلیار د و 800 میلیون تومان برآورد می‌شود.

سود این شرکت در سال گذشته 583 میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 15227

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز